آنچه برای دختران امروز باید مدنظر قرار گیرد
کد خبر: 4061276
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

آنچه برای دختران امروز باید مدنظر قرار گیرد

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی گفت: آنچه که برای نسل دهه هشتادی‌های ما باید مدنظر قرار گیرد ایجاد فضای صمیمی گفتمان درون خانواده و ارتباط موثر دختر _‌ الگو خواهد بود؛ منظور از دختر _ الگو پیشدستی ما در ارائه الگوهایی متناسب با شاخص‌های مورد تأیید جامعه ایرانی اسلامی ماست.

فرشته اسدزاده، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبیفرشته اسدزاده، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در برنامه‌های تحکیم خانواده نگاه ویژه به شرایط دختران داشتیم و از آنجایی که برنامه‌ریزی‌های بلندمدت ارزش قابل توجهی دارد سعی کردیم به جای برنامه‌های آنی و دفعی، استراتژی تربیتی برای دختران استان طراحی کنیم.

وی با اشاره به همکاری بسیج جامعه زنان و حوزه اجتماعی استانداری، افزود: امیدواریم که باشگاه ایران دخت بنا به قول مساعد استاندار در برنامه‌های ۱۴۰۱ مصوب شده و برآنیم تا افتتاحیه این باشگاه را در امسال داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این باشگاه تصمیم بر این است که فضای صد در صد دخترانه در شهر ایجاد شده و به تمام ابعاد وجودی دختران و نیروهای آنان توجه شود؛ از جمله نیازهای جسمی، روانی، عاطفی و تخصصی، مهارتی، اجتماعی، علمی و هنری.

اسدزاده ادامه داد: بر این اساس تصمیم بر این است که با حوزه‌های مختلف وارد بحث و گفت‌وگو شویم؛ قراردادهایی در این خصوص تدوین شود تا کلینیک‌های اختصاصی دختران از جمله کلینیک مراقبت‌های جنسی و جسمی، مراقبت‌های سلامت دهان و دندان، سلامت روان و مشاوره گالری‌های هنری و باشگاه ورزشی در این مجموعه واسپاری شود.
 
وی تصریح کرد: امیدواریم با کمک و همکاری شورای شهر فضایی متمرکز برای حضور بانشاط دختران فارغ از محدودیت‌های اجتماعی ایجاد کنیم و برنامه‌های بلندمدتی برای ساختاربندی داریم.

اسدزاده ادامه داد: به نتیجه رسیدن این امر تحت‌تأثیر متغیرهای چندگانه قرار دارد که امیدواریم همدلی و همراهی تمامی دستگاه‌ها باعث تسریع این مهم شود؛ این امر انحصارا برای دختران تا پیش از ازدواج طراحی شده است.

وی افزود: دختران امروز به دیده شدن، توجه کردن و احترام متقابل نیازمندند چراکه از نظر ضریب هوشی و هوش اجتماعی شرایط جامعه امروزی، دختران رشد یافته تری را روبروی ما قرار داده است.

اسدزاده بیان کرد: به همین دلیل آنچه که برای نسل دهه هشتادی‌های ما باید مدنظر قرار گیرد ایجاد فضای صمیمی گفتمان درون خانواده و ارتباط موثر دختر_‌ الگو خواهد بود؛ منظور از دختر _ الگو، پیشدستی ما در ارائه الگوهایی متناسب با شاخص‌های مورد تایید جامعه ایرانی اسلامی ماست.

وی افزود: قبل از اینکه دختر جوان ما در فضاهای مجازی تحت‌تأثیر دوست‌ها و مواردی از این دست قرار گیرد، به‌صورت خودخواسته الگویی را برای ادامه زندگی انتخاب کند.

اسدزاده یادآور شد: شایسته است ما به‌عنوان مجموعه حوزه‌های حاکمیتی و تربیتی که دغدغه تربیت دختران به‌عنوان مادران فردا از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست، شناسایی الگوهای برتر متناسب با ذائقه دختر نسل امروز پرداخته و در شیوه معرفی نیز با لطائف هنری جاذبه بیشتری برای الگو را هرچه بیشتر ارائه دهیم.

انتهای پیام
captcha