همراهی سیما با سالروز ارتحال امام (ره) + فیلم
کد خبر: 4061423
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

همراهی سیما با سالروز ارتحال امام (ره) + فیلم

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «شب»، «رگبار»، «آن سفر کرده» و... پنج‌شنبه، جمعه، شنبه و یک شنبه 12، 13، 14 و 15 خرداد ماه مصادف با سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و قیام تاریخی 15 خرداد از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «شب»، «رگبار»، «آن سفر کرده»، «قیام»، «در مسیر باران»، «بازگشت به خانه»، «حورا»، «جشن تولد»، «بیست و چهار»، «خشت بهشت»، «مهمان حبیب خداست»، «پا به پای آفتاب»، «در مسیر تندباد»، «محیا»، «شب دهم»، «تیغ و ترنج»، «طلا و مس» و «امروز» و...  پنج‌شنبه، جمعه، شنبه و یک شنبه 12، 13، 14 و 15 خرداد ماه مصادف با سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و قیامی تاریخی 15 خرداد از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «شب» به کارگردانی رسول صدرعاملی، پنجشنبه 12 خرداد ساعت 24 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: گروهبان برای تحویل دادن مجرمی سابقه‌دار به زندان یکی از شهرستان‌ها، مجبور می‌شود که به همراه مجرم و دستبند، شبی را در مشهد بگذراند. عزت‌الله انتظامی، زنده یاد خسرو شکیبایی و امین حیایی در فیلم سینمایی «شب» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «رگبار» به کارگردانی محمدرضا ورزی، جمعه 13 خرداد ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم برگرفته از قیام 15خرداد در سال 1342 و مبارزه مردمی با رژیم شاهنشاهی و نحوه برخورد رژیم با مردم و به شهادت رسیدن عده زیادی از مردم را نمایش می‌دهد. سعید نیک‌پور، شکرخدا گودرزی، امیریل ارجمند و گوهرخیراندیش در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «آن سفر کرده» به کارگردانی مصطفی صفاری، شنبه 14 خرداد ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. داستان فیلم در مورد پیرمردی به نام علی جان حسینی است که در سال ۴۲ در پاسگاه ژاندارمری روستای قلعه نومنشی بوده است. اکنون بعد از سی‌و‌پنج سال در سالگرد رحلت حضرت امام قصد دارد به اتفاق چند تن از همشهریانش عازم تهران شود که در بین راه پیرمردی به آنها ملحق می شود و برخورد علی جان با پیرمرد او را به خاطرات سال های ۴۲ می‌برد. سید جواد هاشمی، مهران احمدی، شهرام عبدلی و فقیهه سلطانی در فیلم تلویزیونی «آن سفر کرده» بازی کرده‌اند.

همراهی سیما با ایام ارتحال حضرت امام (ره)

فیلم سینمایی «قیام» به کارگردانی «محمدرضا ورزی»، یک شنبه 15 خرداد ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. داستان این فیلم درباره جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره سلطنت محمدرضا پهلوی است و به وقایع مهم تاریخی همچون ۱۷ شهریور، کشتار کفن پوشان ورامین، کودتای ۲۸ مرداد، منزل حضرت امام خمینی (ره) در قم، کمیته ضد خرابکاری و ... پرداخته شده است. حسین نورعلی، امیریل ارجمند، سعید نیکپور و شکرخداگودرزی در فیلم تلویزیونی «قیام» بازی کرده اند.

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی جدید «در مسیر باران» به کارگردانی حامد کاتبی، پنج‌شنبه 12 خرداد ساعت ‌‌8 صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این انیمیشن داستان فردی به نام ریان است که بنا به دلایلی به سفری می‌رود که در این سفر با ماجراهای زیادی روبرو می‌شود و در نهایت به شهر مرو می‌رسد.

فیلم سینمایی «حورا» به کارگردانی غلام‌رضا ساغرچیان، جمعه 13 خرداد ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این فیلم درباره هادی نوجوانی روستایی است که به همراه خانواده‌اش در حاشیه کویر و در مسیر راه آهن تهران- مشهد زندگی می‌کند. هادی به همراه خواهر کوچکش حورا می‌کوشد تا باغچه‌ای را که تنها یادگار مادر درگذشته اوست زنده نگه دارد. فیلم روایت تلاش هادی برای رساندن آب چشمه به باغچه ای است که در اثر تخریب محیط زیست و کم آبی در حال خشکیدن است. مهران احمدی، مریم بوبانی و جواد زیتونی در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «بیست و چهار» به کارگردانی داریوش ربیعی، جمعه 13 خرداد ساعت 23:35 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: یوسف بهادری سردار جنگ است که در جبهه مجروح شده و 24 سال است در کماست. دختر او زهرا و دامادش مجید از او نگهداری می‌کنند. یوسف سرانجام به هوش می‌آید و به دخترش می‌گوید در غروب روز چهارشنبه 24 سال پیش با دوستش امیر قرار داشته و یک گردنبند و انگشتر را به امیر که می‌خواسته برای مراسم عقدش به نزد امام خمینی (ره) برود بدهد تا آن را تبرک کند. اما یوسف که مجروح شده و یوسف هم پس از عقدش به جبهه رفته و ... قاسم زارع، نرگس محمدی و میثاق زارع در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «خشت بهشت» به کارگردانی مجید اسماعیلی، شنبه 14 خرداد ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. داستان فیلم درباره ابراهیم، نوجوانی است که به همراه برادرش در کوره آجرپزی کار می کند. او قصد دارد با پولی که به زحمت به دست آورده برای خود و برادرش خانه ای بسازد. اما با خبر فوت حضرت امام تصمیمش عوض می شود. او تصمیم می گیرد آجرهایی را آماده کند و به بهشت زهرا برده تا بر بالای مزار امام (ره) سایه بانی بسازد. مشغول این کار می شود و در روزی که حضرت امام را به بهشت زهرا می برند او نیز عازم می شود. اما متوجه می شود که نمی تواند این کار را انجام دهد. ابراهیم که از بی ثمر بودن تلاشش ناراحت است، در راه برگشت با دیدنِ منزل بی بی که هم اکنون سقف و دیوار آن رو به نابودی است، تصمیمی دیگر می گیرد و ...حمید ابراهیمی، سیروس همتی، حسین فرخی زاده و نصرت شاه نظری در فیلم تلویزیونی «خشت بهشت» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «مهمان حبیب خداست» به کارگردانی حسین قاسمی جامی، شنبه 14 خرداد ساعت 23:40 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.‌این تله فیلم در سه اپیزود به روایت داستان هایی از ارتباط افراد مختلف جامعه با امام خمینی(ره) در دهه‌های 40 و 50 خورشیدی می‌پردازد و تأثیرات مثبتی که این ارتباط بر زندگی آنها گذاشته است. این فیلم روایتی از ماجرای یک روز زندگی پیرمردی دل زنده به نام جنتی است که انگار روزیِ او به عنوان میهمان امام خمینی(ره) از پیش مقدر شده است و... عبدالرضا اکبری، مجید علم بیگی، کیوان محمودنژاد، فخرالدین صدیق شریف و محرم زینال‌زاده در فیلم تلویزیونی مهمان حبیب خداست بازی کرده‌اند.

همراهی سیما با ایام ارتحال حضرت امام (ره)

انیمیشن سینمایی «پا به پای آفتاب» به کارگردانی رسول بابارضا، یک شنبه 15 خرداد ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این انیمیشن خواهیم دید: قشون دولتی برای سرکوب عشایر بختیاری در مسیر خود از اطراف خمین در حال گذر بودند که دچار مشکل در تهیه آذوقه می‌شوند. آنها با تبانی با راهزنان منطقه، کاروان زیارتی خمین را در مقابل باج و خراج گروگان می‌گیرند. در این میان روح‌الله از جوانان شهر به همراه دیگر دوستان خود دسیسۀ راهزنان را ناکام می‌گذارند...

فیلم تلویزیونی «آفتاب و زمین» به کارگردانی جواد شمقدری، یک شنبه 15 خرداد ماه ساعت 23:40 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. خلاصه داستان فیلم درباره سید مصطفی خمینی (پدر امام خمینی) است که طلبه بوده و روزها را به کشاورزی اشتغال دارد و عصر ها و شب ها کلاس های آموزشی و طبگی برپا می‌کند. عده‌ای از خوانین و اربابان از اینکه سید مصطفی مرید آنها نیست به ستوه آمده و به مردم آزار و اذیت می رسانند. سید مصطفی در مقابل آنها می‌ایستد تا اینکه توسط عده ای مزدور کشته می‌شود و ... حسین انصاری، رضا سعیدی، بهمن دان، ولی الله مؤمنی و لعیا باستانی در فیلم سینمایی«آفتاب و زمین» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «در مسیر تندباد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، جمعه 13 خرداد ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. در این فیلم خواهیم دید: در بحبوحه جنگ جهانی دوم و اشغال ایران توسط ارتش متفقین دکتر راستان برای مداوای شوهر خواهر خود به ایل قشقایی می‌رود. در آن جا با امیر هوشنگ، از بزرگان ایل و یاغی گری‌های قباد و دسته اش آشنا می‌شود. او به شیراز بازمی‌گردد. برادر کوچکش، علی، سر کرده اشرار شهر را از پا درآورده است. دکتر به اتفاق علی دوباره به محل ایل می‌رود. در آن جا افراد ایل را درگیر جنگی ناخواسته می‌بیند. عزت‌الله انتظامی، مجید مظفری، فردوس کاویانی، اصغر همت، شهلا ریاحی، فرزانه کابلی، سرور نجات‌الهی، احمد هاشمی و فریبا کوثری در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

‌شبکه پنج سیما

انیمیشن تلویزیونی «پاییز گرم 1» به کارگردانی علی‌رضا اخباری، شنبه 14 خرداد ساعت 9 از شبکه پنج پخش می‌شود. در این انیمیشن خواهیم دید: در پاییز سال 1357 نوجوانی روستایی برای یافتن پدرش راهی تهران می‌شود. او در تهران با ماجراها و اتفاقاتی غیرمنتظره مواجه می‌گردد. ماجراهایی که با پیچ و خم‌ها و حوادث گوناگون به انقلاب اسلامی و 22 بهمن ختم می‌گردد.

فیلم تلویزیونی «پسرم رسول» به کارگردانی نبی قلی‌زاده شنبه 14 خرداد ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود. این فیلم درباره پسری به نام رسول است که مدتی است به خاطر شکستگی لگن و زمین گیر شدن پدرش، همزمان با تحصیل به چوپانی و تدریس زبان انگلیسی مشغول است. تا این که با دیدن خوابی پریشان، متوجه می شود قرار است عزیزی را از دست بدهد. چند روز بعد خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی به او می رسد او که خاطره ای شیرین را با حاج قاسم داشته، تصمیم می گیرد برای حضور در مراسم تشیع پیکر ایشان، از روستایشان به کرمان برود که... خسرو احمدی، محمد ربانی پور، ایلیا آغاسی، اندیشه یدی و محسن رضوانی در فیلم سینمایی «پسرم رسول» بازی کرده‌اند.

انیمیشن تلویزیونی «پاییز گرم 2» به کارگردانی علی‌رضا اخباری، یکشنبه 15 خرداد ساعت 9 از شبکه پنج پخش می‌شود. در این انیمیشن خواهیم دید: در پائیز سال 1357 نوجوانی روستایی برای یافتن پدرش راهی تهران می‌شود. او در تهران با ماجراها و اتفاقاتی غیرمنتظره مواجه می‌شود. ماجراهایی که با پیچ و خم‌ها و حوادث گوناگون به انقلاب اسلامی و 22 بهمن ختم می‌شود.

فیلم تلویزیونی «پلاک 7 کوچه پاییز» به کارگردانی شهرام شاه حسینی، یک شنبه 15 خرداد ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: یک خبرنگار به سراغ نویسنده ای مشهور می رود تا برای چاپ رمان او به زبان انگلیسی وارد مذاکره شود. در ادامه می فهمیم رمان نویسنده واقعیت داشته و در زمان پهلوی دوم او مامور ساواک بوده و باعث شده جوانی مبارز به دست ماموران ساواک دستگیر شود... داریوش فرهنگ، احمد ساعتچیان، نازنین فراهانی و احسان عیوض زاده در فیلم تلویزیونی «پلاک هفت کوچه پاییز» ایفای نقش کرده‌اند.

 شبکه نمایش

فیلم تلویزیونی «برایت انار دان کرده بودم» به کارگردانی جمیل مفاخری، پنجشنبه 12 خرداد ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: رودخانه ای عمیق و پر آب از دل روستایی در کوه های کردستان رد می‌شود. روستاییان پلی بر روی این رودخانه ساخته اند که هر بار سیل این پل را با خود می برد و مردم روستا را دچار دردسر می کند. هه ورام بزرگ روستا از مردم می خواهد تا پولی جمع کرده و برای ساخت یک پل محکم اقدام کنند اما روستاییان در ساخت پل مشارکت نمی‌کنند. یک روز یکی از دانش آموزان مدرسه هنگام عبور از روی پل نیمه خراب دچار حادثه شده و در آب می‌افتد. معلم مدرسه که شاهو نام دارد و تنها پسر هه ورام است برای نجات دانش آموزش به آب می‌زند. او می‌تواند پسرک را نجات دهد اما خودش در آب های خروشان رودخانه غرق می‌شود و ... جلیل بثتام، فرمیسک سلیمانی و شیما ملایی در فیلم تلویزیونی «برایت انار دان کرده بودم» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «پرواز روح» به کارگردانی حسین قاسمی جامی، جمعه 13 خرداد ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید؛ ستاد عملیاتی دشمن دارای سایت موشکی است و قرار است در پنج روز آینده فعال شود. نیروهای ایرانی برای جلوگیری از اقدام دشمن دست به کار می‌شوند ولی با دشواری هایی روبرو می‌شوند. دو جوان بسیجی تلاش می‌کنند تا پس از رضایت فرمانده‌شان وارد عملیات شوند و ...حسن عباسی و جواد هاشمی در فیلم سینمایی «پرواز روح» بازی کرده‌اند.

همراهی سیما با ایام ارتحال حضرت امام (ره)

فیلم سینمایی «اینجا چراغی روشن است» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی، جمعه 13 خرداد ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم با نقش‌آفرینی حبیب رضایی، سعید پور صمیمی و مریم بوبانی خواهید دید: قدرت، جوان عقب‌مانده و ساده‌دلی است که همراه با متولی امام‌زاده ای واقع در یک روستا زندگی می‌کند. متولی از این که مردم روستا نسبت به امام‌زاده بی‌اعتنا هستند، ناراحت است و آن را به کم‌ایمانی مردم نسبت می‌دهد، اما مردم معتقدند امام‌زاده تا حال نیازها و نذورات آنها را برآورده نکرده است. متولی موقتاً به شهر می‌رود و با توجه به اینکه هیچ کس حاضر نشده در این مدت رسیدگی به امور امام‌زاده را بپذیرد، قدرت را به جای خود می‌گذارد. قدرت که می‌تواند ارواح مردگان قبرستان کنار امام‌زاده را درک کند، متوجه مشکلات زندگی آدم‌های روستا می‌شود...!

فیلم تلویزیونی «برکت» به کارگردانی رضا ابوفاضلی، شنبه 14 خرداد ساعت 11 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهید دید: خاتون پیرزنی است که در روستا با یاد پسر مفقودالاثرش (جلال) به تنهایی زندگی می‌کند. او نذر دارد که هر ساله روز چهارده خرداد، نان بپزد و به مرقد امام ببرد. در سال گذشته در حین رفتن به تهران تصادف می‌کند و چهل روز به کما می‌رود.... پروانه معصومی، جعفر دهقان، افشین نخعی، حامد وحید و مریم خدارحمی در فیلم تلویزیونی «برکت» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «صنوبر» به کارگردانی مجتبی راعی، شنبه 14 خرداد ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. داستان فیلم درباره دوران نوجوانی و حدود 13 سالگی حضرت امام (ره) است. در آن سال‌ها که به زمان بعد از انقلاب مشروطیت و قبل از کودتای رضاخان برمی‌گردد، شرایط سختی بر زندگی مردم حاکم می‌شود و ناامنی کشور را فرا می‌گیرد. حسین محجوب، پریوش نظریه، محمود پاک نیت، زهرا سعیدی و امیر قهرمان‌زاده بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، شنبه 14 خرداد ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.  در این فیلم خواهیم دید: در آغاز جنگ جهانی اول که تمامی جهان درگیر جنگ ناخواسته و بی‌رحمانه‌ای بودند، ایران اعلام بی‌طرفی می‌کند و از ۱۲۹۵ سه سال کشور دچار کمبود مواد غذایی می‌شود که به قحطی بزرگ معروف است. در این اثنا شخصی به نام حاج ابوالفضل، یتیم‌خانه‌ای دایر می‌کند که بچه‌های بی‌سرپرست را در آنجا نگهداری می‌کنند. او فرزندی دارد به نام محمد جواد که پس از مرگ پدر اداره یتیم‌خانه را بر عهده می‌گیرد، پرچم‌دار مبارزه با نیروهای بیگانه می‌شود و ...علیرام نورایی، جعفر دهقان، قطب‌الدین صادقی، فرخ نعمتی، برایان طرفه و آهو خردمند در فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «مثل یک پدر» به کارگردانی رهبر قنبری، یک شنبه 15 خرداد ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. داستان «مثل یک پدر» در حال و هوای سال 42 می‌گذرد و درباره شاگرد عکاس خانه‌ای است که بنا به شرایطی برای عکاسی از مردم، وارد تظاهرات 15 خرداد می‌شود. سعید نیک‌پور، مریم کاویانی، حسین عابدینی، بهزاد داوری، سعیده عرب، راحی بوستانی، آریا گوهر، حمید عجمی، امیرحسین عباسی و حسین تفرشی از بازیگران این فیلم تلویزیونی هستند.

فیلم سینمایی «محیا» به کارگردانی اکبر خواجویی، یکشنبه 15 خرداد ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهید دید: جاوید دانشجوی پزشکی که از دیدن مردگان هراس دارد، به طور اتفاقی در یک مراسم ختم در گورستان با محیا، دختری که بعدها درمی‌یابد همکار او در بیمارستان است؛ آشنا می‌شود و پس از مدتی از او خواستگاری می‌کند اما جواب رد می‌شنود. این در حالی است که شهره، دخترخاله جاوید که به او علاقه‌مند است، از شیراز به منزل جاوید می‌آید؛ اما جاوید به شهره می‌گوید که مایل به ازدواج با او نیست. جاوید پس از اصرار فراوان برای خواستگاری از محیا متوجه می‌شود پدر و مادر او غسال هستند و گاهی خودش هم در شستن مرده‌ها به والدینش کمک می‌کند...! شهاب حسینی، الهام حمیدی و برزو ارجمند در فیلم سینمایی «محیا» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «پرنده طلایی» به کارگردانی مجید شاکری، جمعه 13 خرداد ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد. پرندۀ طلایی یک کبوتر آزاد به نام طوفان است که در پی یک جای مناسب برای زندگی راه بسیار طولانی را طی کرده است. طوفان از راه دوری می‌رسد و با نقره، مهربان، سفید، عمو دانا و سایر کبوترهای شهر جدید دوست می‌شود. او شهر آنها را برای زندگی مناسب می‌یابد، غافل از اینکه دوستان جدیدش برخلاف نظر او، این شهر را محل مناسبی برای زندگی نمی‌دانند و قصد دارند آنجا را ترک کنند. طوفان که زندگی خود را مدیون نقره می‌داند با آنها راهی می‌شود و با خطرهای جدید دست و پنجه نرم کرده و خود را به دوستانش ثابت می‌کند...

انیمیشن سینمایی «قلب خورشید» به کارگردانی احمد علمدار، شنبه 14 خرداد ساعت 14 از شبکـه کودک پخش خواهد شد. در این انیمیشن خواهیم دید: پهلوان پیرمراد سیستان که پهلوان اول شهر بوده و دوال پهلوانی سی سال نزد او بوده قصد می کند که یک جانشین از بین جوانان شهر برگزیند. در مسابقه ای که برپا می شود 7 نفر انتخاب می گردند. پیرمراد می گوید که هر کس یاقوت درشتی که وسط دوال پهلوانی است را به سیستان برگرداند پهلوان اول است  و می گوید که یاقوت دست یکی از دوستانش مهریار است . 7 جوان حرکت می کنند و بعد از طی طریق بسیار و درگیری های فراوانی که در مسیر حرکتشان است هر بار یکی از آنها به راه سرنوشت خویش می رود در نهایت اصلان و بهرام  به قلعه ای که یاقوت آنجاست می رسند. بهرام ابتدا یاقوت را می بیند و اصلان را صدا می زند ولی اصلان می خواهد بهرام را با چاقو بزند و یاقوت را می‌برد که در چاه افتاده و غریبه ای قصد دارد که یاقوت را بدزدد که ...

انیمیشن سینمایی «بی‌خوابی» به کارگردانی صمد غلامزاده، یکشنبه 15 خرداد ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: روزی حاکمی برای شکار به جنگل می‌رود و طی ماجرایی از همراهان خود جدا می‌ماند. او از تاریکی و سر و صدای جنگل دچار وحشت شده و شب‌ها کابوس قوچی را می‌بیند که او را به دره پرت می‌کند و این امر باعث بی‌خوابی او می‌گردد. حاکم که از این وضعیت بیمار گشته دستور می‌دهد، هیچ‌کس شب‌ها نخوابد! مردم از این وضعیت به تنگ می‌آیند و...

شبکه امید

فیلم سینمایی «خیال نقش» به کارگردانی احمد فیضی، جمعه 13 خرداد ساعت 17 از شبکه امید پخش خواهد شد. این فیلم درباره رضا نوجوانی است که ضمن درس خواندن برای کمک به مخارج خانواده کار می کند. رضا در رشته فرش فعالیت می کند. آقا جلال صاحبکار رضا در حال ورشکستگی است. رضا سعی دارد راهی برای جلوگیری از بسته شدن کارگاه فرش جلال بیابد. رضا با «شیفته» (نقاش و طراح فرش) که سرمایه ای هم دارد صحبت می کند تا به کمک جلال بیاید اما ... قاسم زارع، حسین توشه، مانی رحمانی و فاطمه سرلک در فیلم تلویزیونی «خیال نقش» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «حیات» به کارگردانی غلامرضا رمضانی، شنبه 14 خرداد ساعت 17:30 از شبکه امید پخش خواهد شد. این فیلم درباره حیات، دانش آموز کلاس پنجم ابتدایی است که باید در آزمون تیزهوشان بین روستایی شرکت کند. اما صبح روز امتحان، پدرش دچار تنگی نفس می شود و مادر سراسیمه او را راهی شهر می کند. حیات می‌خواهد خود را به جلسه ی امتحان برساند اما باید از برادر هشت ساله و خواهر نه ماهه اش نگهداری کند ...غزاله پارسافر، مهرداد حسنی، محمدسعید باباخانلو، معصومه غیاث آبادی و پریسا دیناری در فیلم تلویزیونی «حیات» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «مزرعه کودکی» به کارگردانی سید مهدی برقعی، یکشنبه 15 خرداد ساعت 11:30 از شبکه امید پخش خواهد شد. این فیلم داستان پسر نوجوانی است که به واسطه مشکلاتی مجبور می شود مدتی نزد اقوامش در شمال زندگی کند. این سفر پسر نوجوان را با رازهای جدیدی از طبیعت و محیط زیست آشنا می سازد... جمشید جهانزاده، سولماز غنی، سعید فرجی، امیر حسین صفر خانلو، حمید حیدری جو، احمد موسوی، پارسا قره خانلو و والا شهیری در فیلم تلویزیونی «مزرعه کودکی» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «متین بانو» به کارگردانی محمد رسولی، یکشنبه 15 خرداد ساعت 17:30 از شبکه امید پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: در آستانه انقلاب اسلامی مصادف با ایام محرم علی سحرخیز به روستایی در قزوین تبعید می شود و دنبال پهلوان از اهالی روستا می گردد تا در خانه او ساکن شود، پهلوان مریض است و کارهایش به عهده متین بانو دختر اوست، متین بانو به دنبال دکتر برای پدرش به خانه خان می رود. اما خان که طرفدار نظام طاغوت است نمی گذارد دکتر بر بالین پهلوان برود. متین بانو متوجه می شود علی سحرخیز یک روحانی مبارز است که خلع لباس شده است، و همین موضوع باعث ارادت بیشتر مردم روستا به او می شود و با همکاری روحانی روستا شروع به فعالیت های انقلابی می کنند. متین بانو که دختری شجاع است و قالیبافی ماهر، با آنها همکاری می کند ، ساواک برای کنترل اوضاع نیرویی به روستا اعزام می کند و ... مهدی امینی خواه، آیسان والی، فرج الله گل سفیدی، فاضل قناد، علی سوهانی و بابک نوری در فیلم تلویزیونی «متین بانو» هنرنمایی کرده‌اند.

 شبکه افق

فیلم سینمایی «شب دهم» به کارگردانی جمال شورجه، جمعه 13 خرداد ساعت 18 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: عزیز سحرخیز، در شب دهم ماه محرم پس از درگیری خیابانی عزاداران با مأموران ارتش، که برای حمایت از چند آمریکایی مست به خیابان آمده‌اند، از مهلکه می‌گریزد و همسرش را تنها رها می‌کند. او تا سال ها بعد از حرکت خود احساس پشیمانی و حقارت می‌کند و موفق نمی‌شود فرزندش را، که شانزده ساله شده، از زیر تأثیر برادر همسرش، نایب، که عزاداران شب دهم ماه محرم را رهبری می کرده، خارج کند. پسر او به جبهه جنگ می‌رود و عزیز به دنبال پسر روانه ی‌ جبهه جنگ می‌شود، اما ... جهانبخش سلطانی، ملیحه نیکجومند، ولی شیراندامی و نسرین خدادوست مقدم در فیلم سینمایی «شب دهم» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «غزال» به کارگردانی مجتبی راعی، شنبه 14 خرداد ساعت 18 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: معصومه که نویسنده است قصد دارد با استفاده از خاطرات مادر خود قصه‌ای در مورد زمان جوانی مادر بنویسد. غزال مادر معصومه در مورد اتفاقاتی که در زمان کشف حجاب برای او رخ داده برای دخترش می‌گوید. غزال روزی از طرف یک آژان به خاطر داشتن حجاب مورد حمله قرار می‌گیرد، ولیکن غزال آژان را با آجری زخمی می‌کند و آژان با قداره‌ای به دنبال او می‌رود که ... فاطمه گودرزی، نیکو خردمند و محمود‌ پاک‌نیت در فیلم سینمایی «غزال» ایفای نقش کرده‌اند.

 شبکه شما

فیلم تلویزیونی «نقش ترنج» به کارگردانی هاشم علیایی مقدم، پنج‌شنبه 12 خرداد ساعت 24 از شبکه شما پخش خواهد شد. در این فیلم با بازی سیما خضر آبادی و محمد عمرانی خواهیم دید: ترنج فارغ‌التحصیل رشته فرش است. پدر او، اکبر هم در کار فرش بوده که شریکش سر او را کلاه گذاشته و او بعد از ورشکستگی و افسردگی فوت کرده است. نقشه‌هایی که او کشیده دست ترنج است. اغلب دلالان فرش قصد دارند این نقشه‌ها را به دست بیاورند ولی ترنج راضی به این کار نیست و می‌خواهد یک کارگاه فرش‌بافی راه بیاندازد. او در اینترنت چند نقشه فرش را می‌گذارد و یک فرد ترک به‌نام سلیمان که خود را تاجر فرش معرفی می‌کند با او شراکت می‌کند که این موضوع مخالفت دایی ترنج و بقیه دلالان فرش را به‌همراه دارد....

فیلم تلویزیونی «صدای منو می‌شنوید؟» به کارگردانی صادق پروین آشتیانی، جمعه 13 خرداد ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. این فیلم ماجرای یک پدر است که کم شنوا است و سی سال است دنبال پیکر فرزند مفقودالاثرش است. او در تلاش است تا با پیدا کردن پیکر پسرش، زندگی دوباره ای به نوه اش خورشید بدهد، در مهمترین قسمت فیلم پدر بالای سر تابوتی خالی می رود، دو تکه استخوان است و یک کلید، پدر احتمال می دهد این پیکر فرزندش باشد چون یحیی پسرش همیشه کلید خانه را به همراه داشته است. حالا پدر کلید را بر می دارد و سراغ خانه قدیمی شان می رود که روزی در آن ساکن بودند، اگر کلید در را باز کرد یعنی پسرش را پیدا کرده است، اما خانه قدیمی در کار نیست و آن خانه الان تبدیل به یک آپارتمان نوساز شده است، حالا پدر پیر سالخورده باید دنبال آن در قدیمی بگردد تا بفهمد آن پیکر کیست! پرویز پورحسینی، مژگان بیات، نگار عابدی، سعید داخ، حسن عباسی، عطا سلمانیان در فیلم تلویزیونی «صدای منو می شنوید؟!» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «تیغ و ترنج» به کارگردانی آرش سجادی حسینی، شنبه 14 خرداد ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: نسرین افضل دختر شجاع و جسوری است که در مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل است. زمان سلطنت شاه و کشف حجاب است و در مدرسه خفقان شدیدی حاکم است. نسرین به همراه دوستانش در مدرسه فعالیت های انقلابی دارند و بارها تا مرز به دام افتادن به دست ساواک پیش می رود. پس از پیروزی انقلاب نسرین وارد گروه جهاد سازندگی می شود. او در آنجا با پیرزنی به نام بی بی که نابیناست و در انتظار بازگشت پسرش است مواجه می شود. بی بی زن بسیار سرسختی است و نسرین به سختی در پیله تنهایی او نفوذ می کند و از شخصیت بی بی تاثیر زیادی می گیرد، پسر بی بی شهید می شود او در وصیتش محل دفنش را کردستان معرفی کرده است که ... آزاده مهدی‌زاده، حسین معلومی، رامتین خداپناهی، عنایت بخشی و افسر اسدی در فیلم تلویزیونی «تیغ و ترنج» بازی کرده‌اند.

همراهی سیما با ایام ارتحال حضرت امام (ره)

فیلم تلویزیونی «سه سپیده» به کارگردانی ‌رحیم طوفان‌، یک شنبه 15 خرداد ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. داستان این فیلم با مضمون 40 سالگی انقلاب اسلامی زندگی شخصی به نام حیدر خلخالی را در سه دهه 50.60.90 بررسی می کند و بیانگر پیروزی انقلاب اسلامی است. دوران دفاع مقدس و سال 92 است و رشادت های انقلابیون را نشان می دهد. حیدر در دوران پیروزی انقلاب از اطلاع رسان ها و نامه رسان های آیت الله خمینی می باشد که گرفتار ساواک می شود و از طریق دوستش فرامرز لو داده شده است. با پیروزی انقلاب از دست ساواک خلاص می شود و در دوران دفاع مقدس جز سپاه پاسداران و رزمندگان در جنگ است که متوجه ترور مردم توسط تشکیلات ضد انقلابی می شود که دوستش فرامرز در این تشکیلات قرار دارد و در سال 92 که حیدر عضو ارشد نیروگاه های اتمی است و ویروسی در سیستم برنامه ها قرار گرفته است و توسط فرامرز و تشکیلات پسر حیدر گروگان گرفته می شود و ... علیرضا جلالی تبار، رامین راستاد و سارا منجزی در فیلم تلویزیونی «سه سپیده» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه سلامت (با رابط ناشنوا)

فیلم سینمایی «طلا و مس» به کارگردانی همایون اسعدیان، جمعه 13 خرداد ساعت ۱۱ با رابط ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود. این فیلم زندگی یک جوان روحانی و همسرش را بیان می کند که با صفا و ایمان در کنار 2 کودک خود زندگی می کنند. آنها به دلیل محبت و آرامشی که در زندگی خود دارند هیچ کمبودی را حس نمی کنند تا این که به ناگهان زن دچار بیماری شدیدی می شود و به دلیل بستری در بیمارستان همسر و کودکانش را با مشکلات بسیار تنها می گذارد. پس از مدتی که از برگشتن او به خانه و زندگی بسیار سخت بر آنها می گذرد زن به این نتیجه می رسد که باید برای همسرش فرد مناسبی پیدا کند اما با تمسخر او مواجه می شود و ... بهروز شعیبی، نگار جواهریان، سحر دولتشاهی، رضا رادمنش و جواد عزتی در فیلم سینمایی «طلا و مس» نقش آفرینی کرده اند.

فیلم سینمایی «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی، یکشنبه 15 خرداد ساعت ۱۱ با رابط ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود. خلاصه داستان فیلم در مورد یونس راننده‌ای با سابقه است که در انتهای یک روز کاری زن جوان بارداری را که وضعیت نگران کننده‌ای دارد، به بیمارستان می‌رساند. او از وضعیت زن جوان خبر ندارد اما پزشک و پرستار و حتی نگهبان بیمارستان به علت وضعیت وخیم زن، او را مورد هجمه و قضاوت قرار می‌دهند. زن باردار به‌سختی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و همه با تصور اینکه یونس شوهر اوست، به او حمله می‌کنند. اما یونس سکوت می‌کند. یونس که دلش برای زن سوخته برای او دست گل می‌خرد.... پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی و شبنم مقدمی در فیلم سینمایی «امروز» هنرنمایی کرده اند.

انتهای پیام
captcha