بحران اقتصادی، مسلمانان سریلانکا را از سفر حج محروم کرد
کد خبر: 4061741
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

بحران اقتصادی، مسلمانان سریلانکا را از سفر حج محروم کرد

مسلمانان سریلانکا به دلیل بحران شدیدی که این کشور درگیر آن است تصمیم گرفتند امسال سفر حج را لغو کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عرب نیوز، مسلمانان سریلانکا برای انجام حج باید یک سال دیگر منتظر بمانند. سازمان دهندگان سفرهای حج این کشور اعلام کردند که به دلیل بدتر شدن بحران اقتصادی، در مراسم امسال شرکت نخواهند کرد.

انجمن تورگردانان حج و انجمن مجریان تورهای حج سریلانکا در نامه‌ای به اداره امور دینی مسلمانان این کشور اعلام کردند در مسیر گذر از وضعیت حاکم و رنجی که مردم این کشور متحمل می‌شوند، اعضای هر دو انجمن تصمیم گرفتند که حج امسال را برگزار نکنند.

رزمی ريال، رئيس انجمن تورگردانان حج سریلانکا گفت كه تصميم این نهادها به اتفاق آرا به دليل بحران شديد ارزی كه كشور با آن مواجه است گرفته شده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که انتظار می‌رفت 1585 نفر از سریلانکایی‌ها پس از اعلام ماه گذشته عربستان سعودی مبنی بر اینکه به یک میلیون مسلمان خارجی و داخلی اجازه انجام مناسک حج را می‌دهد به شهر مقدس مکه سفر کنند.

احکام اویس، رئیس کمیته ملی حج که زیر نظر اداره امور مذهبی مسلمانان سریلانکا فعالیت می‌کند گفت: کل عملیات حج زائران سریلانکا حدود 10 میلیون دلار هزینه خواهد داشت که در وضعیت اقتصادی کنونی کشور رقم قابل توجهی است. وی گفت: تصمیم به عدم انجام حج امسال یک حرکت سخاوتمندانه از سوی اعضای جامعه مسلمانان برای فدا کردن آرزوی خود در راه کشور است.

مسلمانان تقریباً 10 درصد از جمعیت 22 میلیونی سریلانکا را تشکیل می‌دهند؛ بیشتر مردم این کشور بودایی هستند.

انتهای پیام
captcha