شکایت خانواده مسلمان از رستوران مک‌دونالد در آمریکا
کد خبر: 4061781
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

شکایت خانواده مسلمان از رستوران مک‌دونالد در آمریکا

یک خانواده مسلمان به خاطر قرار دادن عمدی گوشت خوک در ساندویچ خود از رستوران مک‌دونالد شکایت کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از یو اس ای تودی، یک سازمان حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا اعلام کرد که کارگران یک رستوران مک دونالد در ماساچوست عمداً در ساندویچ ماهی که یک زن مسلمان برای یکی از فرزندانش سفارش داده بود، بیکن (گوشت خوک) ریختند.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) یک شکایت از طرف این زن به کمیسیون مبارزه علیه تبعیض ماساچوست ارائه کرد. در این شکایت آمده است: مسلمانان از خوردن گوشت خوک منع شده‌اند. کارمندان مک‌دونالد عمداً بیکن را به غذای این مشتری مسلمان اضافه کردند تا به او توهین کنند، او را تحقیر نمایند و باعث ناراحتی وی و فرزندان خردسالش شوند.

این اتفاق در ژوئن گذشته در رستوران مک دونالد در چیکوپی، در 128 کیلومتری غرب بوستون، برای این خانواده اتفاق افتاد. باربارا دوگان، وکیل CAIR، گفت که این شکایت اولین گام در روند درخواست خسارت مالی است. او همچنین امیدوار است که مک‌دونالد را وادار کند که کارگران خود را بهتر آموزش دهد تا از حوادث مشابه در آینده جلوگیری کند. او در بیانیه‌ای گفت: تبعیض دینی در اماکن عمومی نه تنها غیرقانونی است، بلکه از نظر اخلاقی نیز مذموم است.

این زن مسلمان که قدیر الاحمر نام دارد در بیانیه‌ای گفت: مک‌دونالد با پر کردن عمدی ساندویچ ماهی با بیکن، بدون هیچ دلیل دیگری جز اینکه ما را به خاطر ایمان و اعتقادات مذهبی‌مان تنبیه کند، باعث شد من و فرزندانم احساس بی‌ارزشی کنیم. این حادثه واقعاً به ما صدمه زده است. فرزندان من اکنون در سردرگمی هستند که آیا در کشور خودشان از حقوق برابر برخوردارند یا خیر. آنها از من می پرسند: آیا آنها از ما متنفرند؟ یک مادر چگونه به این سوال پاسخ دهد؟

در این شکایت آمده است که الاحمر که لباس محجبه به تن داشت، در 29 ژوئن گذشته به همراه پسران دوقلوی 7 ساله خود وارد رستوران مک‌دونالد شد. او یک ساندویچ ماهی ساده سفارش داد و از یکی از فرزندانش خواست تا اگر سخن او را متوجه نشدند، این سفارش را برای کارگر تکرار کند.

آنها سفارش خود را که شامل سیب زمینی سرخ کرده و کلوچه بود دریافت کردند و رستوران را ترک کردند تا به سمت زمین بازی مدرسه‌ای در همان حوالی که قصد داشتند در آنجا غذا بخورند، بروند که یکی از پسرانش متوجه بیکن شد.

در این شکایت آمده است که نه تنها روی ساندویچ بیکن بود، بلکه به نظر می‌رسید که بیکن اضافی نیز داشته باشد. آنها بیکن را نخوردند. شوهر او همان شب ساندویچ را پس داد و پول آن را پس گرفت.

انتهای پیام
captcha