پروژه‌های خودکفایی زراعی در اولویت بانک توسعه اسلامی قرار گیرد
کد خبر: 4062025
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
وزیر اقتصاد:

پروژه‌های خودکفایی زراعی در اولویت بانک توسعه اسلامی قرار گیرد

وزیر اقتصاد در اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی گفت: با توجه به اهمیت امنیت غذایی و وابستگی کشورهای اسلامی به واردات غلات و همچنین آثار و تبعات جنگ روسیه و اوکراین، پیشنهاد ما به بانک توسعه اسلامی آن است که پروژه‌های خودکفایی زراعی در کالاهای اساسی را در اولویت قرار دهد. 

به گزارش ایکنا، به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی IDB در مصر، گفت: برنامه دولت ایران بر توجه به سیاست همسایگی به ویژه تعامل با کشورهای اسلامی و همچنین تلاش برای مقاوم‌سازی اقتصاد ایران، که به ترتیب سیاست‌هایی «فرصت‌گرا و تهدیدگریز» هستند، استوار است.

وی با اشاره به وابستگی کشورهای اسلامی به واردات غلات، بیان کرد: با توجه به اهمیت امنیت غذایی و وابستگی کشورهای اسلامی به واردات غلات و همچنین آثار و تبعات جنگ روسیه و اوکراین، پیشنهاد ما به بانک توسعه اسلامی آن است که پروژه‌های خودکفایی زراعی در کالاهای اساسی را در اولویت قرار دهد. 

وزیر اقتصادی و دارایی با اشاره به موفقیت جمهوری اسلامی ایران در فناوری سلامت و واکسن ضدکووید ۱۹ به عنوان صدرنشین کشور اسلامی و ظرفیت‌های بسیاری که در این زمینه وجود دارد، از بانک توسعه اسلامی خواست تأمین مالی پروژه‌های تکنولوژیک مرتبط با درمان بیماری‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام
captcha