«دارالرضوان» مدرسه‌ای قرآنی که تحسین بزرگان را برانگیخت
کد خبر: 4062337
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
مرکزی که با نظارت الازهر فعالیت می‌کند؛

«دارالرضوان» مدرسه‌ای قرآنی که تحسین بزرگان را برانگیخت

مدرسه قرآنی «دارالرضوان» در مصر با فعالیت‌های گسترده خود و تربیت صدها قاری و حافظ قرآن، تحسین صاحب‌نظران و بزرگان تلاوت را برانگیخته است.

«دارالرضوان» مصر مدرسه‌ای قرآنی که تحسین بزرگان را برانگیختبه گزارش ایکنا؛ به نقل از صدی مصر، دار الرضوان مدرسه‌ای قرآنی در مصر است که نسل‌های قرآنی زیادی را پرورش داده است.

مرکز آموزشی «دارالرضوان» برای آموزش علوم قرآنی که در میدان «الرضوانیه» در شهر البغدادی در استان اقصر مصر واقع شده است، یکی از مدارس قرآنی تحت نظارت الازهر است که هدف آن گسترش فراگیری و تعلیم قرآن با رویکردی آسان و تسهیل‌کننده، پیروی از رهنمودهای پیامبر و براساس کلام خداوند متعال است.

این مرکز با حمایت شیخ زین العابدین احمد رضوان، از پیشکسوتان میدان الرضوانیه تأسیس شد و مدیریت آن بر عهده شیخ حسین سلیمان، نوه شیخ زین‌العابدین احمد رضوان است.

دارالرضوان هویت ملی اسلامی و استقلال آن را به دور از هر حزب و سایر وابستگی ها حفظ کرده است. در این مرکز 600 دانشجوی دختر و پسر قرائت صحیح قرآن را فرا می‌گیرند و بیشتر آنها علاقمند به فراگیری علوم قرآنی و حدیث می‌شوند. برخی از آنها موفق به حفظ کامل قرآن شده و برخی، متون فقهی و حدیثی را حفظ کرده‌اند.این مرکز مورد تمجید علمای ارشد، قاریان الازهر و افراد مشهور جهان اسلام قرار گرفته است. 

اکنون این مرکز تبدیل به مکانی علمی برای تربیت و پرورش معلمان مرد و زن قرآن کریم در البغدادی، الرضوانیه و الحبیل شده و تاکنون حدود 25 حافظ زن و مرد قرآن کریم از این مرکز فارغ‌التحصیل شدند.

این مرکز همچنین با برپایی برنامه‌های خاص آموزشی و سرگرمی در کنار حفظ قرآن کریم به کودکان 3 تا 8 ساله آموزش می‌دهد. دانشجویان دارالرضوان سالانه در مسابقات قرآنی که از سوی احمد الطیب شیخ الازهر برگزار می‌شود شرکت می‌کنند و بیشتر شرکت‌کنندگان در آزمون‌های مسابقه موفق می‌شوند، جوایز اصلی را کسب می‌کنند و تأثیر خوبی بر جامعه و خانواده خود دارند.

آرزوی متولیان این مرکز برای آینده این است که به عضویت انجمن‌ها و تشکل‌های معروف در زمینه آموزش قرآن کریم و تحصیل علوم آن مانند سازمان جهانی کتاب و کمیته بین‌المللی قرائت قرآن کریم دست یابند.

آماده‌سازی این مرکز برای بهره‌گیری از استانداردهای کیفی بین‌المللی در آموزش و حضور در مناطق جغرافیایی دوردست از طریق مجازی از برنامه‌های آینده این مرکز است.

انتهای پیام
captcha