تقویت هویت اسلامی؛ رویکرد فعالیت‌های فرهنگی مدیریت شهری قم
کد خبر: 4062347
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

تقویت هویت اسلامی؛ رویکرد فعالیت‌های فرهنگی مدیریت شهری قم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تقویت هویت انقلابی و اسلامی را یکی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر قم ذکر کرد و گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود در قم محدود و در حد پدیده بوده و تبدیل به رویه نشده است و باید سریع‌تر برای کاهش این آسیب‌ها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

مصطفی ملایی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قمبه گزارش ایکنا از قم، مصطفی ملایی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم که امروز 16 خردادماه با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، اظهار کرد: در قم آسیب‌های اجتماعی از جمله پدیده‌های سگ‌گردانی، اعتیاد، تن‌نماها، طلاق، بی‌حجابی، ترویج فرهنگ گردشگری غیرمذهبی، تنزل جایگاه مادر، عمارت‌های غیرمجاز، کلینک‌های حیوانات خانگی، دورهای خیابانی و اموری از این دست داریم که از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کنونی قم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود در قم محدود و در حد پدیده بوده و تبدیل به رویه نشده است، اما لازم است برای کاهش این قبیل آسیب‌های محدود نیز برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی تقویت هویت انقلابی ـ اسلامی را یکی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر قم دانست و گفت: در کنار ترویج تقویت هویت انقلابی ـ اسلامی، مسئله تحکیم خانواده نیز به‌‌عنوان یک اصل اساسی باید توسط نهادهای فرهنگی و آموزشی جدی گرفته شود.

ملایی با اشاره به ظرفیت گردشگری و زائرپذیری قم، بیان کرد: با عنایت به نقش مردم شریف قم در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌ویژه لشکر همیشه سرافراز ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع)، گردشگری ایثار و شهادت در کنار گردشگری زیارت در قم باید جدی گرفته شود.

وی استقبال مردم از خانه موزه شهیدان زین‌الدین را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: به همین منظور خانه موزه شهید دکتر فخری‌زاده، شهید محمدرضا شفیعی، خانه موزه هیئات و مراجع نیز در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به راه‌اندازی رشته روایت‌گری در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم که سند افتخاری برای مدیریت شهری قم است، یادآور شد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به زبان هنر و سایر صنایع هنری دارای اثرگذاری بسیار بیشتری نسبت به سایر شیوه‌های رایج است.

انتهای پیام
captcha