دولت، اولین مخاطب فرامین رهبری است
کد خبر: 4062406
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
رئیس جمهور:

دولت، اولین مخاطب فرامین رهبری است

رئیس جمهور با اشاره به سخنرانی رهبری در مراسم 14 خرداد، گفت: دولت خود را اولین مخاطب فرامین رهبری می‌داند و تحقق فرمایشات ایشان را نیز با جدیت پیگیری می‌کند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه 16 خردادماه هیئت دولت، با بیان اینکه صیانت از هویت انقلاب، از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ایشان در مراسم روز ۱۴ خرداد بود، گفت: دولت خود را اولین مخاطب فرامین رهبری می‌داند و تحقق فرمایشات ایشان را نیز با جدیت پیگیری می‌کند.

وی در ادامه، انجام مسئولیت‌ها در زمان مناسب را از الزامات تحقق فرامین رهبری برشمرد و ادامه داد: هر کاری که در زمان مناسب خودش انجام شود، به نتیجه مطلوب خواهد رسید و تأخیر در انجام وظیفه امری ناپسند و خسارت‌بار است. 

حجت‌الاسلام رئیسی، از عنایت مقام معظم رهبری در قدردانی از اعضای دولت به دلیل توجه ویژه به آسیب‌دیدگان حادثه فروریختن ساختمان در آبادان تشکر و بر ضرورت پیگیری جدی هفت توصیه رهبری در سخنرانی حرم امام راحل تأکید کرد.

وی با اشاره به ابلاغ قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» در روزهای اخیر و تأکید بر لزوم اجرای کامل این قانون، گفت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان راهکارهای خوبی برای حل مشکلات تولید و تولیدکنندگان ارائه کرده که اجرای دقیق آن موجب رونق و جهش واقعی تولید به ویژه تولیدات دانش‌پایه در کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی بر لزوم نظارت وزارت راه و شهرسازی بر بازار مسکن تأکید کرد و افزود: دولت باید علاوه بر تدبیر برای سامان دادن نرخ اجاره‌بها، اجازه ندهد سوداگران بازار مسکن را متلاطم و موجبات نگرانی مردم را فراهم کنند.

وی با اشاره به برخی گلایه‌ها درباره عدم اجرای کامل ضوابط تسهیل پرداخت وام بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی بانک‌های عامل، اظهار کرد: دقتی دستورالعملی ابلاغ می‌شود، باید کامل اجرا شود تا باعث گرفتاری و بدبینی مردم به بانک‌ها نشود.

همچنین رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت حذف تشریفات زائد در دستگاه‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha