مراسم وداع با پیکر حجت‌الاسلام دعایی در حسینیه جماران برگزار شد
کد خبر: 4062409
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷

مراسم وداع با پیکر حجت‌الاسلام دعایی در حسینیه جماران برگزار شد

مراسم وداع با پیکر حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، امشب، 16 خردادماه با حضور چهره‌های سیاسی و مردم در حسینیه جماران برگزار شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از جماران، مراسم وداع با پیکر حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، سرپرست فقید مؤسسه اطلاعات، امشب، 16 خردادماه با حضور چهره‌های سیاسی و مردم در حسینیه جماران برگزار شد.

علی ربیعی در این مراسم با بیان اینکه مرحوم دعایی نهادی از مردمداری و میانجی‌گری اجتماعی بود، گفت: روزنامه دعایی در حقیقت منبع پخش خیر و برکت و اخلاق بود و در مقابل نفرت پراکنی و حذف عمل می کرد.

همچنین محمدعلی رحمانی نیز در این مراسم، با بیان اینکه دعایی در اوج اخلاص، دیانت و فداکاری بود، اظهار کرد: دعایی، به بغداد رفت و آمد می‌کرد، آن هم طوری که برای نماز ظهر امام در نجف حاضر باشد.

وی ادامه داد: خیلی وعده‌ها به دعایی دادند ولی می‌گفت من فقط یک فرمانده دارم و او امام خمینی(س) است؛ علی‌رغم وعده‌ها و وعیدها غیر از راهی که ایشان ترسیم کرده، طی نمی‌کنیم.

مراسم وداع با پیکر حجت‌الاسلام دعایی در حسینیه جماران برگزار شد

محمدجواد ظریف نیز در این مراسم، مرحوم دعایی را نماد انسانیت، تواضع، بزرگ‌منشی  دانست و اظهار کرد: مرحوم دعایی بیش از همه انسان بود و همه را با انسانیت جذب کرد و به همه ما نشان داد در عین انقلابی و پیرو امام و رهبری بودن، می‌توان یار کنار ماندگان هم بود.

وی با بیان اینکه مرحوم دعایی، غریب‌نواز بود، گفت: بعد از پایان دوره وزارت در روزنامه اطلاعات دفتری به من دادند که یک روز در هفته آنجا بنشینم ولی در زمانی که وزیر بودم، چنین پیشنهادی ندادند.

انتهای پیام
captcha