تشریح فعالیت‌های مرکز آموزش‌های دینی خانواده حانیه
کد خبر: 4062508
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

تشریح فعالیت‌های مرکز آموزش‌های دینی خانواده حانیه

مدیر مرکز آموزش‌های دینی خانواده حانیه استان البرز از ارائه مشاوره فردی به 20 هزار نفر با رویکرد تخصصی و دینی زیر نظر اساتید حوزه و دانشگاه خبر داد.

 مرکز آموزش‌های دینی خانواده حانیه

یکی از راه‌حل‌های رسیدن به آرامش روانی، بررسی مشکلات روانی و اختلالات فردی و خانوادگی با رویکرد آموزه‌های دینی است. اگرچه در حال حاضر مراکز مشاوره متعددی در کشور داریم، اما نگاه دینی به اتکا مبانی اسلام برای حل این مشکلات توسط این مراکز بسیار کمرنگ است و مشاوران برای حل مشکلات مراجعه‌کنندگان اغلب از راه‌حل‌هایی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی همخوانی ندارد استفاده می‌کنند.

برای رفع خلأهای موجود، مرکز آموزش‌های دینی خانواده، با هدف ترویج آموزش‌های دینی خانواده و مشاوره اسلامی در بین خانواده‌های استان البرز خصوصا شهرستان کرج تأسیس شده و فعالیت خود را در موضوعات مختلف با رویکرد اسلامی آغاز کرده است.

اکبر عبادی، مدیر مرکز آموزش‌های دینی خانواده حانیه در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به ساختار علمی و دینی این مرکز مشاوره، اظهار کرد: این مرکز از سال 91 در حوزه مشاوره خانواده و ازدواج با رویکرد دینی و تخصصی تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه در این مرکز اساتیدی از حوزه و دانشگاه حضور دارند، توضیح داد: اساتید مشاوره این مرکز از سطوح عالی دانشگاهی و حوزوی هستند و برخی از روحانیون معمم و فعالان قرآن نیز هر روز به متقاضیان مشاوره ارائه می‌دهند.

عبادی محور مشاوره‌های ارائه شده را مطابقت با شرع مقدس اسلام معرفی کرد و گفت: در کنار مشاوره در طول سال، بنا به درخواست و ضرورت‌های موجود دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود.

مدیر مرکز آموزش‌های دینی خانواده حانیه تصریح کرد: این دوره‌ها در حوزه‌های مختلف تربیتی، مسائل خانواده، اختلالات و ناهنجاری‌های فردی و خانوادگی برای عموم مردم برگزار می‌شود.

وی استقبال از کارگاه‌های آموزشی و دینی این مرکز را خوب توصیف کرد و ادامه داد: تاکنون حدود 18 هزار نفر در هزار و 100 عنوان کلاس حضور داشتند و این مرکز به 20 هزار نفر مشاوره فردی ارائه داده است.

عبادی همکاری با حوزه‌های علمیه، سپاه و سایر نهادها را از دیگر برنامه‌های این مرکز آموزشی و دینی بیان کرد و گفت: تاکنون با نهادها و سازمان‌های مختلفی همکاری داشتیم و در صورت اعلام آمادگی دستگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی را برای کارمندان و جامعه هدفشان برگزار می‌کنیم.

این مسئول در خصوص مهم‌ترین مشکلات و معضلات در حوزه فردی و خانوادگی براساس مراجعات انجام شده، گفت: حدود 42 شاخصه برای مشاوران خود تعریف کردیم که پس از مراجعه هر فرد در لیست اساتید ما ثبت می‌شود و بر این اساس و رصدهای انجام شده بیشتر مراجعه‌کنندگان از آسیب‌های فرهنگی در جامعه لطمه خورده‌اند.

وی با اشاره به خدمات دیگر این مرکز، بیان کرد: تهیه و ارائه بیش از 100 عنوان کتاب، بروشور، لوح فشرده و فلش کارت با موضوعات خانواده، و انجام تست‌های روانشناسی، تحصیلی و شخصیت زیر نظر اساتید با تجربه از دیگر خدمات این مرکز است.

انتهای پیام
captcha