تورهای «هفت بحر هنر» راهی شهرهای فرهنگی می‌شوند
کد خبر: 4063159
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
با رویکرد چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر

تورهای «هفت بحر هنر» راهی شهرهای فرهنگی می‌شوند

مجید پوراحمدی گفت: صندوق اعتباری هنر در رويکرد جديد خود بنا بر توجه ويژه به نامداران و چهره‌های ماندگار عرصه فرهنگ و هنر سلسله برنامه‌هايی در قالب تورهای هنری- فرهنگی در نظرگرفته‌ که مقصد آن، شهرهايی با ويژگی‌های خاص در حوزه فرهنگ و هنر است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: سفر «هفت بحر هنر» با هدف پاسداشت و تکریم از مقام شامخ هنرمندان نامدار و برجسته عرصه فرهنگ و هنر کشور برگزار می‌شود که عمر خودشان را سال‌ها در مسیر اعتلای هنر ایران صرف کردند و حاصل فعالیت‌هایشان، تربیت شاگردان و خلق آثار بدیع و ماندگار برای فرهنگ ایرانی-اسلامی‌مان بوده است.

وی تصریح‌کرد: صندوق اعتباری هنر در رویکرد جدید خود بنا بر توجه ویژه به نامداران و چهره‌های ماندگار، عرصه فرهنگ و هنر دارد و در این زمینه برای تجلیل از این نامداران و بزرگان عرصه‌‌‌های هنر، سلسله برنامه‌هایی در قالب سفرهای فرهنگی- هنری درنظرگرفته‌ که مقصد آن، شهرهایی با ویژگی‌های خاص در حوزه فرهنگ و هنر است.

پوراحمدی یادآور شد: از جمله ملاک‌های انتخاب ما، شهرهایی هستند که از نظر فرهنگی، هنری، مذهبی و تاریخی در کشور شهرت داشته و شخصیت‌های فرهنگی و هنری برجسته‌ای را در دل خودشان پرورش داده باشند. یکی از این شهرها، خوانسار است که مردمی بسیار با فرهنگ و فرهیخته‌ دارد و در عرصه فرهنگ، هنر و مذهب کشور  صاحب نام است. بسیاری از بزرگان جهان تشیع در این خطه به دنیا آمده اند که در تاریخ ماندگار هستند.

وی افزود: در حال حاضر نیز شخصیت‌های برجسته‌ای همچون استاد یدالله کابلی نیز در این خطه رشد کرده‌اند که یکی از فرهیختگان و چهره‌های ماندگار حوزه هنر ایرانی- اسلامی و احیاگر خط شکسته معاصر هستند. 

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، با اشاره به دیگر اهداف این برنامه، گفت: تلاش داریم شهرهایی که هرکدام با یک هنر ویژه شناخته می‌شوند را انتخاب کنیم. شهر خوانسار نیز یکی از پایگاه‌های اصلی کتابت و هنر خوشنویسی است. این شهر به صورت تاریخی در حوزه نشر و کتابت نام آشنا است و یکی از قطب‌های اصلی هنر خوشنویسی کشور، محسوب می‌شود. برهمین اساس بسیاری از خانواده‌های سرشناس این شهر با نام و فامیلی‌های مرتبط با کتابت و خوشنویسی هستند که در این زمینه می‌توان به خانواده اشرف الکتاب، ناشر الاحکام، خامه‌ای، کاتبی، افسر الشعرا و کتابچی اشاره داشت. همین موضوع، نشان می‌دهد این شهر به لحاظ تاریخی، بستر و خاستگاه کتابت، خط و خوشنویسی است.

وی اظهارداشت: همچنین خوانسار شهری زیبا با برخوداری از طبیعتی دل‌انگیز بوده و به عنوان یکی از باغ شهرهای زیبای ایران به شهر چشمه‌ها و درختان سربه فلک کشیده معروف است.

پوراحمدی به حضور شخصیت‌های برجسته‌‌ای از هنر خوشنویسی و دیگر هنرها در سفر «هفت بحر هنر» اشاره‌ کرد و افزود: حضور این جمع از هنرمندان که بیشتر از چهره‌های هنر خوشنویسی معاصر هستند، همایش فرهنگی و تاریخی بی‌نظیری را در شهر خوانسار برپا می‌دارد و فرصت مغتنمی برای همه عاشقان خط و خوشنویسی این خطه از ایران است.

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، تصریح‌کرد: این صندوق، فرصتی فراهم کرده است که علاقه‌مندان هنر و هنرمندان جوان از نزدیک با سرآمدان و نامداران هنر، دیدار داشته باشند و این دیدار زمینه‌ای برای انتقال تجربه و دانش و ایجاد انگیزه، فراهم کند.

بنابراین گزارش، سفر «هفت بحر هنر» توسط صندوق اعتباری هنر از ۲۰ تا ۲۲ خرداد با برگزاری مراسم تجلیل از استاد «یدالله کابلی» در شهر خوانسار، برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha