ایران در مذاکرات به کسی باج نمی‎دهد/ درخواست اشد مجازات سارقان امانات مردم
کد خبر: 4063200
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
خطیب جمعه تهران:

ایران در مذاکرات به کسی باج نمی‎دهد/ درخواست اشد مجازات سارقان امانات مردم

حجت‌الاسلام خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: هدف اینهایی که قطعنامه صادر می‌کنند این است که از ایران در مذاکرات امتیاز بگیرند، ولی انقلاب اسلامی به کسی باج نمی‌دهد و بر دهان زورگو می‌کوبد.

حجت الاسلام خاتمی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز، بیستم خرداد، در بخش نخست خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با دعوت نمازگزاران به تقوا گفت: در همه عرصه‌ها تقوا جا دارد؛ در عرصه فردی، در عرصه خانوادگی، در عرصه اداری، در عرصه سیاسی و در عرصه‌های مختلف تقوا جهت‌دهنده زندگی مؤمنان است.

وی با تبریک میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) و امامان(ع) سفارش فوق‌العاده‌ای به زیارت امام رضا(ع) داشته‌اند. امام رضا(ع) فرموده‌اند با وجود اینکه من از مدینه دور هستم اما اگر به زیارت من بیاید در سه مرحله که در قیامت بسیار هولناک است حاضر خواهم شد و به داد شما شیعیان می‌رسم، اول جایی که پرونده‌ها را بر دستانمان می‌دهند، دوم جایی که از مو باریک‌تر و از شمشیر برنده‌تر است و در آنجا هم به دادتان می‌رسم و سوم در جایی که اعمال را می‌سنجند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در اکثر زیارت‌ها معرفت به زیارت امام رضا(ع) توصیه شده است، افزود: هیچ‌کدام از امامان(ع) ما جز حضرت ولیعصر(عج) که در قید حیات هستند با مرگ طبیعی از دنیا نرفته‌اند. تمام امامان(ع) از طریق شهادت با مرگ سبز یعنی مسموم یا مرگ سرخ یعنی شمشیر از دنیا رفته‌اند. ما باید باور کنیم که امامان معصوم، ما را رصد می‌کنند و باطن ما را هم می‌خوانند و امام رضا(ع) هم از باطن‌ها خبر دارند. معرفت و عظمت امام رضا(ع) به حدی است که زیارت ایشان به معرفت ما می‌افزاید.

خاتمی ادامه داد: ما باید رنگ امام رضا(ع) را به خود بگیریم، چون روایات بسیاری درباره اخلاق ایشان وجود دارد. ایشان هرگز به کسی نیش نزدند، درصورتی‌که برخی به نیش زدن عادت دارند و همچنین امام رضا(ع) به کسی جفا نکردند، ایشان شب‌ زنده‌دار بودند و خیلی روزه می‌گرفتند، طوری‌که حداقل در ماه سه روز را روزه می‌گرفتند. از سوی دیگر امام هشتم(ع) فراوان صدقه می‌دادند و این صدقه را در پنهان انجام می‌دادند تا کسی به غیر از خدا آن را نبیند.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در بخش دوم خطبه‌‎های نماز جمعه تهران با اشاره به درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام دعایی گفت: مرحوم دعایی پای ثابت نماز جمعه تهران بودند و او علاوه بر اینکه شرکت در نماز جمعه را فضیلت می‌دانست آن را میراث انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) برای نظام و مردم تلقی می‌کرد.

وی در بخش دیگری از این خطبه به حادثه قطار طبس اشاره کرد و گفت: حادثه قطار طبس داغی بود که بر دل ما گذاشت و خدمت بازماندگانی که عزیزانشان را در این حادثه از دست داده‌اند، تسلیت عرض می‌کنم. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید مقصران حادثه شناسایی و به سزای عمل خود برسند تا دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمدرضا‌ سعیدی در سال 1349 زیر شکنجه نیروهای ساواک گفت: در آن فضایی که رژیم طاغوت رقم زده بود، آیت‌الله سعیدی می‌گفتند اگر من را بکشید و خونم را بر زمین بریزید، خونم می‌‎گوید خمینی زنده باد و بیان این جمله واقعاً دل و جرئت می‌خواست اما این شهید دل و جرئت بیان چنین جملاتی را داشت و حتی در برابر لیبرال‌ها ایستاد. ایشان در اوج خفقان مرید امام راحل و خط‌شکن بودند.

عضو فقهای شورای نگهبان درباره بازداشت سارقان صندوق امانات بانک ملی هم عنوان کرد: امروز رئیس پلیس تهران ساعت 11 و 45 دقیقه با من تماس گرفت که نیروهای پلیس سارقان صندوق امانات بانک ملی را بازداشت کرده‌اند، من از پلیس کمال تشکر را دارم که به سرعت این سارقان را سریع شناسایی و بازداشت کرده‌ است. همچنین یک درخواستی هم از دستگاه قضا دارم که با این سارقان با اشد مجازات برخورد کنند، چون اینها دزد اعتماد مردم هستند و جرم آنها به مراتب از یک دزد معمولی بیشتر است. ما از زندانی شدن کسی خوشمان نمی‌‎آید اما نباید به این آدم‌های خبیث و پست که امانت‌های مردم را به سرقت می‌برند، رحم کرد. اگر این جانی‌ها آزاد بمانند امنیت رخت بر می‌بندد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در توصیه‎هایی به به زائرانی که امسال به زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند، گفت: زائرانی که به زیارت بیت‌الله مشرف می‌شوند، بدانند نماینده ملت شریف ایران هستید و طوری عمل کنید که مایه عزت ایران اسلامی باشید. بازارگردی‌ها با آن گرانی‌هایی که وجود دارد به مصلحت مدت کوتاه حج نیست. آن وقتی را که می‌خواهید برای بازارگردی صرف کنید، دو رکعت نماز در مسجدالحرام بخوانید یا طواف کنید.

امام جمعه موقت تهران خطاب به حاکمان سعودی گفت: حاکمان سعودی هم باید بدانند که مکه و مدینه متعلق به همه مسلمانان است و باید امکانات رفاهی زائران را به خوبی فراهم کنند و همچنین جان همه زوار برای ما مهم است، به‌ویژه جان زائران ایرانی، چون حادثه تلخ منا هنوز در کام ما هست. حاکمان سعودی نباید افرادی را بگمارند تا مثلاً بگویند بوسیدن خانه خدا و زیارت شرک است، متأسفانه برای این حرف‌های نادرست و غلط و بی‌اساس هزینه می‌کنند.

حجت‌الاسلام خاتمی در تحلیل سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: پیشنهاد من این است برای اینکه نسل جدید با افکار و رهنمودهای امام خمینی(ره) آشنا شوند بهتر است فرمایشات مقام معظم رهبری را در بیش از 30 سال گذشته در حرم امام راحل(ره) را در کتاب درسی قرار دهند. بهترین کسی که می‌تواند امام(ره) را معرفی کند مقام معظم رهبری است. ایشان فرمودند که امام خمینی(ره) روح انقلاب است، معنای این جمله آن است که اگر امام(ره) را از این انقلاب بگیرید انقلاب کالبد بدون روح است و لذا نرم‌افزار گام دوم انقلاب اسلامی باید رهنمودهای امام راحل به‌ویژه آنچه که در وصیت‌نامه‌شان قید شده قرار بگیرد.

وی افزود: رهبر انقلاب در خاتمه سخنرانی‌شان به هفت نکته مهم اشاره کرده‌اند؛ یک: نگذارید از انقلاب هویت‌زدایی کنند؛ یعنی این انقلاب، انقلاب خدایی است و این انقلاب از مساجد شروع شد و از نماز جماعت‌ها و حسینیه‌ها شروع شد، اما برخی بدشان نمی‌آید این انقلاب را به سوی سکولاریسم بکشانند. امام راحل فرمودند تمام مقصد ما مکتب ماست و نگذارید دین را از این انقلاب جدا کنند. دوم: امام راحل روح انقلاب هستند و نگذارید یاد ایشان را در جامعه کمرنگ و تحریف کنند. رهبر انقلاب درباره  رابطه با آمریکا فرمودند، عده‌ای به امام خمینی(ره) نامه نوشتند و گفتند که شما مسئله جنگ را حل کرده‌اید مسئله رابطه با آمریکا را هم حل کنید، امام(ره) نامه را خواندند اما پاسخ ندادند. این یک پیام داشت و پیامش این است که امام عزیز ما با نفرت از آمریکا از دنیا رفتند، درغیر این صورت پاسخ نامه را می‌دادند. شعار مرگ بر آمریکا در قلب ایشان بود. سوم: رهبر انقلاب فرمودند نگذارید رده‌های ارتجاع در کشور نفوذ کنند و جا بگیرند و منظور از مرتجع را هم ایشان معنا کردند و آنهایی که دلداده غرب و تفکر غربی دارند. چهارم: همچنین ایشان فرمودند فریب جنگ روانی دشمن را نخورید و دروغ و جنگ روانی آنها را افشا کنید و نگذارید در کشور جنگ روانی تأثیر بگذارد. یعنی دو نوع فضای مجازی در کشور وجود دارد که یکی مربوط به علما و مراجع و حزب‌اللهی‌ها است و از فضای مجازی به درستی استفاده می‌کنند و این نوع خوب هست و خواهد بود اما نوع دوم فضای مجازی است که دشمن و آمریکا به آن خط می‌دهد. ما هیچ وقت با اصل فضای مجازی دشمن نبوده‌ایم ولی با فضای مجازی که آمریکا به آن خط می‌دهد دشمن بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود. پنجم: نکته دیگری که رهبر انقلاب به آن اشاره کرده‌اند این است که از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح باید بهره گرفت. ایمان مردم سرمایه‌ای است که اگر بیشتر نشده باشد اما به اندازه روزهای ابتدایی انقلاب هنوز هست و جلوه‌های تدین بسیاری وجود دارد. ششم: نکته دیگری که معظم‌له بر آن تأکید کردند این است که نگذارید دشمن طوری وانمود کند کشور به بن‌بست رسیده است. انقلاب اسلامی هرگز به بن‌بست نمی‌رسد بلکه این دشمن است که به بن‌بست برخورده است. هفتم: رهبر انقلاب در یکی دیگر از نکات بیان کردند که امروز دشمن درصدد تخریب مسئولان انقلاب اسلامی است، باید از مسئولان قدرشناسی کرد.

خطیب جمعه تهران درباره قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: سرانجام با گزارش غلط و نادرست مدیرکل آژانس قطعنامه ضدایرانی را آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای اروپایی علیه ما صادر کردند. قبل از اینکه چنین قطعنامه‌ای صادر شود مدیرکل آژانس به دیدار رژیم صهیونیستی رفت و معنای این دیدار، یعنی اینکه او با رژیم صهیونیستی کاملاً هماهنگ بوده است. همچنین همه اطلاعاتی که آژانس دارد همان اطلاعات پخته‌شده رژیم صهیونیستی است.

خاتمی تأکید کرد: مسئولان کشور با دوستان رژیم صهیونیستی در ارائه اطلاعات خیلی بخیل باشند، چون بسیاری از این بازرسانی که به ایران می‌آیند، چشم آمریکا و اسرائیل هستند و همین‌ها هستند که گزارش می‌دهند و مراکز هسته‌ای ایران را می‌زنند و همین‌ها می‌روند گزارش می‌دهند و دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کنند.

وی گفت: هدف اینهایی که قطعنامه صادر می‌کنند این است که از ایران در مذاکرات امتیاز بگیرند، ولی انقلاب اسلامی به کسی باج نمی‌دهد و بر دهان زورگو می‌کوبد. نسخه بیش از چهل‌ساله جمهوری اسلامی، نسخه مقاومت است و قطع تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس نخستین گام است و اگر این شیطنت‌ها ادامه پیدا کند گام‌های بعدی ادامه خواهد داشت.  

انتهای پیام
captcha