انتشار 784 هزار مقاله علیه مسلمانان در 20 سال گذشته
کد خبر: 4063203
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

انتشار 784 هزار مقاله علیه مسلمانان در 20 سال گذشته

بر اساس یک پژوهش انجام شده در 20 سال گذشته در مطبوعات غربی 784 هزار مقاله علیه مسلمانان انتشار یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، دیده‌بان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم با انتشار گزارشی تصریح کرد: بر اساس یک پژوهش انجام شده بر روی محتوای مقالات انتشار یافته در مطبوعات غربی که از سوی «اریک بلیچ» و «موریتز فون درفین» انجام گرفته، در 20 سال گذشته 784 هزار مقاله در این مطبوعات انتشار یافته که تصویر مسلمانان را مخدوش جلوه داده است.

بر اساس این پژوهش، 256 هزار مقاله از این مقالات در ایالات‌متحده و 528 هزار مقاله در بریتانیا، کانادا و استرالیا انتشار یافته است.

محققان محتوای این مقالات را که بین سال‌های 1996 تا 2016 منتشر شده مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار داده‌اند. در نتیجه این بررسی به دست آمده است: تصویر مسلمانان به طور سازمان یافته در مقایسه با سایر گروه‌های قومی دینی دیگر تحریف شده است. این امر احساس خصومت علیه آن‌ها را دامن زده و بر شرایط زندگی آن‌ها در کشورهای غربی تأثیر منفی گذاشته است.

این پژوهش ارائه تصویر منفی از مسلمانان را با آسیب‌های وارد شده و ظهور سیاست‌هایی که به آن‌ها آسیب می‌رساند، مرتبط دانسته‌اند. پژوهشگران بر این باورند که شناخت و سپس پرداختن به پوشش رسانه‌ای «منفی و سازمان یافته» از مسلمانان و اسلام برای مبارزه با اسلام هراسی ضروری است.

شایان ذکر است که دیده‌بان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی پیش از این در گزارشی تحت عنوان «رفتار رسانه‌ای با حوادث تروریستی و صنعت اسلام هراسی» بر تحکیم تصویر نادرست از مسلمانان به تأثیر پوشش مغرضانه رسانه‌های غربی در ایجاد یک تصویر منفی از مسلمانان و نقش این تصویر در افزایش مظاهر خصومت مسلمانان پرداخته بود.

انتهای پیام
captcha