نگرانی مسلمانان انگلیس از تصمیم عربستان درباره حج
کد خبر: 4063977
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

نگرانی مسلمانان انگلیس از تصمیم عربستان درباره حج

تصمیم جدید وزارت حج و عمره عربستان برای اعزام زائران انگلیسی به حج نگرانی و غافلگیری مسلمانان این کشور را در پی داشته است.

نگرانی مسلمانان انگلیس از تصمیم عربستان درباره حجبه گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، وزارت حج و عمره عربستان اخیراً مسئله رزرو از طریق یک پایگاه اینترنتی را به منظور انجام حج برای مسلمانان انگلیس مطرح کرده است.

بر این اساس برای افرادی که از انگلیس برای انجام آیین حج ثبت نام و پول پرداخت کرده‌اند، این تهدید وجود دارد که امسال فرصت ادای مناسک حج را از دست بدهند.

همچنین متقاضیان حج در انگلیس تنها در صورتی اجازه رفتن به حج را دارند که در پایگاه اینترنتی اعلام‌شده ثبت نام کنند و در نهایت نیز برای رفتن به حج قرعه‌کشی انجام خواهد شد.

در همین راستا، «یاسمین قریشی»، رئیس کمیسیون حج و عمره در پارلمان بریتانیا(گروه پارلمانی امور حج و عمره) در نامه‌ای به «توفیق بن فوزان الربیعه»، وزیر حج و عمره عربستان از این کشور خواسته است اجرای این تصمیم را تا سال آینده به تعویق بیندازد.

وی گفت با این تصمیم عربستان، نمی‌داند که آیا شرکت‌های حج، هزینه‌های پرداخت‌شده را به صاحبانش باز می‌گردانند یا نه و نسبت به نحوه حمایت از اموال زائران و دیگر اقدامات حمایتی نیز نگران است.

هزینه حج در انگلیس 6 تا بیش از 10هزار پوند اعلام شده است و مسلمانان زیادی در این کشور مشتاق به برگزاری این فریضه در سال جاری هستند.

انتهای پیام
captcha