مرحله انتخابی مسابقات قرآن دانشجویان و کارکنان نهاجا برگزار شد + عکس
کد خبر: 4064056
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

مرحله انتخابی مسابقات قرآن دانشجویان و کارکنان نهاجا برگزار شد + عکس

مرحله انتخابی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه و بیستمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی 23 و 24 خردادماه در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا، مرحله انتخابی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نهاجا و بیستمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشجویان دانشگاه‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از امروز آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

آیین افتتاحیه این مسابقات صبح امروز، 23 خردادماه با سخنرانی حجت‌الاسلام مهاجرانی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در مسجد صاحب الزمان(عج) این دانشگاه  برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهاجرانی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم‌(ص)، گفت: قرآن، شفا و رحمت است و احترام به قرآن و عمل به آن لازم و ضروری است چراکه ریشه تمامی مشکلات و معضلات در دوری از کلام وحی است.

وی با اشاره به روایتی دیگر، افزود: محتوای قرآنی برای همه عصرها تازگی دارد و محدود به زمان و عصر خاصی نمی‌شود. چنانکه مردی از امام صادق(ع) پرسید «چگونه است که قرآن هر چه خوانده و منتشر می‌شود، جز بر تازگی و طراوتش افزوده نمی‌شود؟» امام صادق (ع) فرمود «زیرا خداوند آن را برای زمان و مردم خاصی قرار نداده است، بنابراین در هر عصری نو، پیش هر ملتی تا روز قیامت تازه و شاداب است».

یادآور می‌شود، این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و حفظ کل و مفاهیم در دو سطح یک و دو طی دو روز بین پرسنل پایور، وظیفه، دانشجویان و فرزندان پسر در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha