دورى از لقمه حرام و شهوت از مصادیق اصلی عفت است
کد خبر: 4064158
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

دورى از لقمه حرام و شهوت از مصادیق اصلی عفت است

امام‌جمعه خرم‌دره گفت: يكی از مصاديق عفت كه بالاترین نوع آن نيز است، دورى از لقمه حرام و شهوت است.

امام جمعه خرمدره

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسين‌علی زاهدی‌پور امام جمعه خرم‌دره روز گذشته ۲۴ خرداد در جلسه شوراى فرهنگ عمومی این شهرستان، با اشاره به اینکه قرآن و اهل‌بیت(ع) در کنار یکدیگر هستند و جدا از هم نیستند، افزود: یکی از آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد، برداشت غلط از قرآن است که خود دلیل بر انحرافات دارد.

وی با توضیح این مطلب که اصل عفاف در دین مورد توجه بوده و چون یک موضوع انسانی و فطرى است کسی آن را زیر سوال نمی‌برد، بیان کرد: عده‌ای در تلاش برای زیر سوال بودن این اصل فطری هستند و این‌گونه استدلال می‌کنند که عفت ربطی به حجاب و نگاه ندارد.

امام‌جمعه خرم‌دره با یادآوری این مطلب که روش عفیف بودن را خداوند متعال و پیامبر گرامی اسلام (ص) بیان کرده‌اند، متذکر شد: یکی از اقدامات مهمی که در این حوزه باید توسط شورای فرهنگ عمومی انجام شود فرهنگ‌سازی مبتنی بر آموزه‌های دینی در زمینه عفاف و حجاب است.

زاهدی‌پور با بیان اینکه عفت و عفاف فقط مختص به نگاه حرام و خود‌نمایی زنانه نیست، اظهار کرد: عفت داراى یک مفهوم کلی به معنی خویشتن‌دارى است.

وی با یادآوری اینکه در روایات و احادیث مختلف داریم که ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین ما از خداوند خواسته‌اند آنان را از عفت و خویشتن‌دارى برخوردار کند، ادامه داد: عفت در یک مفهوم کلی نیر هر نوع خویشتن‌داری در برابر محرمات و انجام ندادن گناه است.

فرماندار شهرستان خرم‌دره نیز در ادامه این جلسه ضمن تاکید بر بحث عفاف و حجاب، گفت: در این خصوص قرارگاه حجاب و عفاف تشکیل شده است و دو موضوع توقف روند رو به رشد بدحجابی و بازگشت حجاب به روند قانونی و شرعی آن در این قرارگاه مورد توجه است.

فیاض محبی در ادامه به ارتقا وضعیت حجاب در جامعه تاکید کرد و متذکر شد: برنامه‌های ترویجی باید در راستای تحکیم بنیان خانواده و حوزه عفاف و حجاب در شهرستان اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در اسرع وقت پارک خانواده راه‌اندازی شده و امکانات و تفریحات سالم برای خانواده‌ها ایجاد شود، خاطر نشان کرد: طراحی و تولید لباس‌های مناسب و پوشش اسلامی نیز در دستور کار قرارگاه شهرستان قرارگرفته است.

مهدی مرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم دره ضمن تقدیر از حضور اعضای مدعو در جلسه شورای فرهنگ عمومی، حضور اعضای جدید و فعالان فرهنگی شهرستان را در ترکیب اعضای شورا ابتکاری موثر در بهبود کیفیت محتوایی جلسات عنوان کرده و ضمن تاکید بر هم‌گرایی نهادها و تشکل‌های فرهنگی در موضوع عفاف و حجاب، خواستار ارائه پیشنهادات کاربردی اعضا برای جلسه آتی در این خصوص شد.

انتهای پیام
captcha