افتتاح نخستین موزه قرآن در شیکاگو
کد خبر: 4064192
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

افتتاح نخستین موزه قرآن در شیکاگو

نخستین موزه قرآن شامل نسخه‌های خطی نفیس و کمیاب تاریخی در شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از نیوز ایندیا تایمز، مؤسسه بین‌المللی پزشکی و علوم اسلامی ناگامیا(NIIMS) مستقر در ایلینوی، از افتتاح مجموعه قرآنی نادر قرآن‌های کمیاب و نسخه‌های خطی قرآنی در موزه و کتابخانه NIIMS، در شهر رولینگ میدوز، در 39 کیلومتری شیکاگو خبر داد.

مراسم افتتاحیه این موزه با پذیرایی از مهمانان برگزار شد. قدمت برخی از آثار موجود در این موزه به 600 سال می‌رسد. در بیانیه مطبوعاتی که روز گذشته از سوی Asian Media USA در منتشر شد آمده است که برخی از آنها قدیمی‌ترین قرآن‌های تاریخی در ایالات متحده هستند.

در ادامه این بیانیه مطبوعاتی آمده است: این مجموعه شامل تقریباً 100 قرآن و نسخه خطی است که همگی با دست و برخی از آنها بر روی چوب بامبو، نخل و چرم نوشته شده است و NIIMS اولین کتابخانه در کشور بوده که به این گنجینه دست یافته است.

NIIMS در بیانیه مطبوعاتی خود با اشاره به اینکه مجموعه قرآنی و نسخه‌های خطی قرآنی گرانبها اکنون در موزه NIIMS به نمایش گذاشته شده است، اعلام کرد: ما مفتخریم که این آثار را در موزه NIIMS به نمایش بگذاریم و از عموم مردم می‌خواهیم که با مراجعه به سایت flipcause.com (مختص جمع‌آوری کمک‌های عام‌المنفعه) از این ابتکار عمل، حمایت مالی کنند.

افتتاح نخستین موزه قرآن در شیکاگوی آمریکا

انتهای پیام
captcha