زائران ایرانی مدینه قبل عمره تمتع به جای آوردند
کد خبر: 4064893
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

زائران ایرانی مدینه قبل عمره تمتع به جای آوردند

در حالی که اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی با روندی مناسب در حال انجام است، شب گذشته 9 کاروان مدینه قبل محرم شده و با ورود به مکه مکرمه عمره تمتع به جای آوردند.

زائران ایرانی عمره تمتع به جای آوردند

به گزارش  ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ نخستین گروه حجاج مدینه قبل شب‌گذشته (جمعه بیست و هفتم خرداد ماه) بعد از پنج شب اقامت در شهر پیامبر اکرم(ص)، عازم مکه مکرمه شدند.

9 کاروان مدینه قبل بعد از احرام بستن و توقف در میقات شجره، به وسیله حمل و نقل برون شهری عازم مکه مکرمه شدند.

یادآوری می‌شود، نخستین گروه حجاج ایرانی مدینه بعد نیز روز پنج‌شنبه 26 خردادماه پس از انتقال به فرودگاه جده و احرام بستن در میقات، به سوی مکه مکرمه رهسپار شده و اعمال عمره تمتع را به جای آورند.

به گزارش ایکنا، روز جمعه همچنین در حدود هزار و 500 نفر از زائران مدینه بعد شامل  800 نفر زن و 700 نفر مرد در قالب 11 کاروان، مستقیماً از  ایران وارد جده شدند تا پس از احرام در میقات لبیک‌گویان برای انجام اعمال عمره تمتع عازم مکه مکرمه شوند.

پروازهای حج سال جاری از ۲۲ خرداد ماه آغاز شده و تا ظهر جمعه ۳۷ پرواز به عربستان انجام شده است. با انجام این پروازها شش هزار و ۹۶۲ ایرانی وارد مدینه منوره شده‌اند که این افراد مدینه اول محسوب می‌شوند. تعداد زائران مدینه بعد نیز تاکنون هزار و ۸۸۶ نفر بوده است.

زائران ایرانی مدینه قبل عمره تمتع به جای آوردند

زائران ایرانی مدینه قبل عمره تمتع به جای آوردند

انتهای پیام
captcha