رشته ترتیل بانوان به مسابقات بین‌المللی قرآن افزوده شد
کد خبر: 4064981
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
به صورت آزمایشی؛

رشته ترتیل بانوان به مسابقات بین‌المللی قرآن افزوده شد

رشته قرائت ترتیل در بخش بانوان به مجموع رشته‌های مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبه شورای معین ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور اضافه شد و این رویداد در سال اول به صورت آزمایشی برگزار می‌شود.

رشته ترتیل بانوان به مسابقات بین‌المللی قرآن اضافه شد

به گزارش ایکنا، هشتاد و هشتمین جلسه شورای معین ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور طی روزهای گذشته برگزار شد و مواردی از جمله بررسی درخواست‌های واصله جهت صدور مجوز مسابقات بین‌المللی و کشوری، تبادل نظر در خصوص موانع، چالش‌ها و راهکارهای بهبود فعالیت‌های ستاد عالی و کمیته‌های پنجگانه و ارائه گزارشی از برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مطرح شد.

بر اساس گزارش ایکنا، در ابتدای این جلسه در مورد صدور مجوز به مسابقات مختلف بحث و تبادل نظر شد. بر همین اساس مجوز یکساله مسابقات سراسری و مسابقات مجازی بین‌المللی مشکات به دلیل تکمیل بودن مدارک، مستندات، سوابق و سایر نکات مورد نظر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور، صادر شد و بررسی مسابقات دو جانبه دانشجویان دختر ایران و عراق، مسابقات دو جانبه نیروهای مسلح ایران و عمان، مسابقات کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و مسابقات بسیج مستضعفین به کارشناسی‌های تخصصی در آینده موکول شد.

بر اساس این گزارش یکی از مهم‌ترین دستورهای این جلسه، بررسی پیشنهاد مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر افزوده شدن رشته ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان جهان اسلام بود که مورد بررسی قرار گرفت.

در نهایت و پس از طرح مباحث متعدد و با رأی اکثریت اعضای حاضر در جلسه؛ مصوب شد این رشته به مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اضافه شد و این موضوع در سال اول به صورت آزمایشی یکساله باشد.

پیش از این، مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان صرفاً در رشته حفظ کل قرآن برگزار می‌شد، رشته ترتیل بخش آقایان نیز از سال 1399 به مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اضافه شده است.

مسابقات قرآن در بخش بانوان به عنوان بخش اصلی مسابقات، ذیل عنوان کلی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

یادآور می‌شود، سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به صورت حضوری در ایام مبعث رسول اکرم(ص) برگزار خواهد شد.

تیمور کاکایی

انتهای پیام
captcha