همکاری آموزش و پرورش با سازمان تبلیغات اسلامی برای دستیابی به علم نافع
کد خبر: 4065008
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
یوسف نوری خبر داد؛

همکاری آموزش و پرورش با سازمان تبلیغات اسلامی برای دستیابی به علم نافع

وزیر آموزش و پرورش در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین این وزارتخانه با سازمان تبلیغات اسلامی گفت: همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی در جهت حرکت به سمت علم نافع است.

یوسف نوری

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی امروز ۲۸ خردادماه با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در ابتدای این آیین اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در جهت همکاری برای تحقق علم نافع است؛ علم نافع، علم جهت‌دار برای مبارزه با استکبار جهانی است. امیدواریم کارگروه‌ها با سرعت شیوه‌نامه‌ها را بنویسند و با قوت و سرعت بیشتر برای اجرای این موارد و اجرایی سازی سند تحول و منویات مقام معظم رهبری پیش رویم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شبیخون فرهنگی گفت: سایت تبیان که از نمونه کار‌های موفق در رسانه دیجیتال بوده است، یکی از ابزار‌های لازم برای این جنگ رسانه‌ای است. تبیان زمانی از شبکه رشد هم پیشی گرفت؛ در حالی که رشد قدمت بیشتری از تبیان داشت.

وی با بیان اینکه تأسیس مدارس صدرا همکاری مناسبی میان آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی بود، افزود: این مدارس که ظرفیت بسیاری از رشته‌ها از بین رفته بود را دوباره احیا کرد. این مدارس در جهت محقق شدن سند تحول بنیادین فعالیت ‌می‌کنند.

نوری ادامه داد: امروز رشته‌هایی که در مدارس اسلامی صدرا تدریس می‌شود، در دنیا مورد علاقه فعالان آموزشی است. صدرا از معدود مدارسی است که در راستای اجرای سند تحول کار کرده و قطعاً گسترده‌ترین مدرسه‌ای است که در این راه گام برداشته است.

تولیدات مؤثری برای آموزش و پرورش کودکان ساخته شود

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم با بیان این مطلب که باید تولیدات و محتوا‌های مؤثری برای آموزش و پرورش کودکان ساخته شود، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بر روی آموزش و پرورش‌ از اولویت‌های این سازمان است.

وی با بیان اینکه مسئله مهم، اولویت دادن به کودکان و نوجوانان است، افزود: بخشی از انجام امور سازمان موسوم به تبلیغ اصیل و تبلیغ چهره به چهره در فضای فرهنگی است که باید از محور‌های مختلف برای آموزش و پرورش کودکان روی کار بیایند. باید تولیدات مؤثر برای آموزش و پرورش کودکان ساخته شود، در حوزه رسانه نیز تحت بمباران رسانه‌ای هستیم، هجمه سنگین رسانه‌ای در دنیا علیه ایران وجود دارد که باید در این عرصه از دانش‌آموزان بهره‌مند شد.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: نخبگان و حلقه‌های میانی نیز برای فعالیت در فضای کودک آماده هستند. سازمان تبلیغات اسلامی هم وظایف خود را محدود به یک یا دو محور نکرده است و برای همکاری با آموزش و پرورش از اراده‌ای جدی بهره‌مند است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دانش‌آموزان طی جهاد تبیین در مسیر روشنگری تلاش می‌کنند. چند میلیون دانش‌آموز با نشاط و طراوت برترین آثار را تولید می‌کنند. برنامه‌هایی در راستای پرورش دانش‌آموزان وجود دارد که باید به سرانجام برسد. باید از اراده جدی در این کار برخوردار شویم.

در پایان این آیین، تفاهم نامه مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی به امضای وزیر و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رسید.

انتهای پیام
captcha