فلسفه برگزاری کنگره‌ها فاصله نگرفتن از سیره شهدا است
کد خبر: 4065636
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
امام‌جمعه شهرکرد:

فلسفه برگزاری کنگره‌ها فاصله نگرفتن از سیره شهدا است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری در اجلاسیه کنگره ملی شهدای عشایر در شهرکرد گفت: فلسفه برگزاری این کنگره‌ها و برنامه‌های فرهنگی با موضوع شهدا این است که فکر و ذهن جامعه از محتوای شهدایی فاصله نگیرد، نظام اسلامی محصول عمل صالح است و این مسئله در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد، ۳۱ خردادماه در اجلاسیه «کنگره ۱۱هزار شهید جامعه عشایری کشور» که با حضور سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولان کشوری و استانی و خانواده‌های معظم شهدای عشایر ۲۶ استان در مصلی شهرکرد برگزار شد با اشاره به اینکه امروز برای مردم این استان خاطره‌انگیز است، اظهار کرد: امروز میزبان خانواده‌های شهدای عشایر و جامعه عشایری کشور هستیم و به این مسئله می‌بالیم، امیدواریم میزبان خوبی برای مردم باشیم.

نکونام افزود: فلسفه برگزاری این کنگره‌ها و برنامه‌های فرهنگی با موضوع شهدا این است که فکر و ذهن جامعه از محتوای شهدایی فاصله نگیرد، نظام اسلامی محصول عمل صالح است و این مسئله در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز مورد تأکید قرار گرفته است، باید ترویج این عمل در جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه شهدا با عمل صالح خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند، گفت: این نظام محصول ایمان مؤمنان مجاهد و ایثارگر است که باید این ایمان صالح شهدایی را حفظ و روز به‌روز تولید کنیم.

نکونام با تأکید بر اینکه باید جستجو کنیم که دشمن در این مقطع به‌دنبال چیست؟ توضیح داد: امروز باید تلاش کنیم که ماندگاری جمهوری اسلامی تضمین شود، باید به این نکته توجه کنیم که مواجهه شهدا در برابر تحریم و تهدید دشمنان چه بود و آیا ایستادگی می‌کردند یا تسلیم می‌شدند؟

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: سبک زندگی شهدا باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار بگیرد، باید روحیه جهادی در بین تمامی مسئولان و مردم تقویت شود.

وی در خصوص اهمیت مسئله جمعیت، بیان کرد: با جامعه پیر نمی‌توان اهداف نظام جمهوری اسلامی را محقق کرد، باید مسئله جمعیت مورد توجه برنامه‌ریزان قرار بگیرد، انقلاب اسلامی نیازمند توجه ویژه به مقوله جوانی جمعیت است.

انتهای پیام
captcha