پدر زنجانی ششمین ایثار ماندگار استان را رقم زد
کد خبر: 4065665
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

پدر زنجانی ششمین ایثار ماندگار استان را رقم زد

مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: ششمین ایثار ماندگار استان با اهدا کبد، پدر زنجانی منجر به نجات جان چند هم‌وطن از مرگ حتمی شد.

اهدای عضو

شهریار اماموردی مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به ثبت ششمین اهدای عضو در استان، اظهار کرد: مرحوم اسدالله اسدی ۶۳ ساله به دلیل خون‌ریزی مغزی به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال یافته بود اما به رغم تلاش و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان دچار مرگ مغزی شد. 

وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل وخامت وضعیت بیمار، تلاش پزشکان و پرسنل تلاش‌گر بیمارستان برای نجات وی موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد. 

این مسئول با بیان اینکه با کسب رضایت از خانواده، پس از تایید مرگ‌مغزی توسط تیم معالج، بیمار شب گذشته برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت با اهدای چهار عضو بدن، چند هموطن از مرگ حتمی نجات پیدا کردند، افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد.

اماموردی از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ ۳۴۳۲ و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha