مستند «حیدر جان» در نهاوند ساخته می‌شود
کد خبر: 4065874
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

مستند «حیدر جان» در نهاوند ساخته می‌شود

سرپرست صداوسیمای مرکز همدان گفت: حیدرجان دومین مستند تلویزیونی تولید مرکز همدان با موضوع زندگی سردار شهید حیدر سهرابی شهید شاخص سال ۱۴۰۱ از شهرستان نهاوند است.

کیوان الوندی مدیر مرکز صدا و سیمای همدانبه گزارش ایکنا از همدان کیوان الوندی، سرپرست صداوسیمای مرکز همدان، روز گذشته، 31 خردادماه در آیین رونمایی از مستند «حیدر جان» در کنار گلزار شهدای روستای تکه نهاوند در جمع مسئولان استانی و شهرستانی، گفت: امسال صدا و سیمای مرکز همدان ۲۰ مستند فاخر در مورد زندگینامه و رشادت‌های فرماندهان و سرداران شهید استان همدان تولید و پخش می‌کند.

وی افزود: حیدر جان دومین مستند تلویزیونی تولید مرکز همدان با موضوع زندگی سردار شهید حیدر سهرابی، شهید شاخص سال ۱۴۰۱ از شهرستان نهاوند است که از آن رونمایی می‌شود.

سرپرست صداوسیمای مرکز همدان گفت: مستند زندگی سردار شهید حیدر سهرابی معاون گردان ۱۵۹ «قیس ابن مسهر» دومین تولید صداوسیمای مرکز همدان است و به‌زودی از زندگی 20 سردار شهید استان مستند تلویزیونی تهیه و پخش می‌شود.

الوندی با اشاره به رویکردهای جدید رسانه ملی، یادآور شد: این رویکرد با محوریت عدالت‌محوری در تولید برنامه‌های تلویزیونی کشور، به‌ویژه در روستاهاست و بر همین اساس این مرکز نیز سال گذشته و امسال در ایام ۲۲ بهمن و روز قدس ویژه‌برنامه‌هایی را به‌صورت زنده از روستاها در قاب شبکه استانی و سراسری پخش کرد.

حجت‌الاسلام مغیثی، امام‌جمعه نهاوند نیز سردار شهید حیدر سهرابی را نمونه کامل از یک مؤمن و مبارز انقلابی و وفادار به ولایت دانست و گفت: نسل امروز باید این شهید بزرگوار را به‌عنوان الگوی دینی و اخلاقی خود قرار دهد و نهادهای متوالی کار فرهنگی نیز باید از زندگی چنین شهدایی، کتاب، فیلم و محتوای فرهنگی در فضای مجازی تهیه و تولید کنند که البته این کار صدا و سیمای مرکز همدان بسیار ارزشمند است.

علی مختاری، فرمانده سپاه نهاوند نیز با اشاره به خصوصیات اخلاقی سردار شهید حیدر سهرابی، گفت: این شهید بزرگوار در زندگی شخصی و جایگاه فرماندهی جبهه، درس‌های بزرگی به ما داده است که باید آن‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی افزود: سردار شهید حیدر سهرابی در نخستین طلیعه بهار ۱۳۳۸ در روستای سرسبز و با صفای تکه نهاوند دیده به جهان گشود. او در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی چون آموزش بسیجیان و کارمندان نهاوندی، مدیر داخلی سپاه نهاوند، قائم مقام و فرمانده گردان ۱۵۹ قیس ابن مسهر در عملیات کربلای ۵ داشت که در ۲۱ دی ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت رسید.

مجید دنیا، تهیه‌کننده و کارگردان این مستند نیز گفت: در این مستند ۳۰ دقیقه‌ای که با فرماندهان دفاع مقدس و هم‌رزمان شهید و خانواده او گفت‌وگو شده است، از صحبت‌های آرشیوی سردار شهید «میرزامحمد سلگی» که از دوستان صمیمی شهید بوده است و در دوران حیاتش در وصف این شهید سخن گفته است نیز، استفاده شده است.

وی افزود: این مستند در دو مقطع قبل انقلاب و دوران دفاع مقدس به ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و شخصی سردار شهید سهرابی پرداخته است و در پنج لوکیشن مختلف مستند، فیلمبرداری شده است.

دنیا یادآور شد: در این مستند علاوه بر گفت‌وگو با فرماندهان دفاع مقدس و هم‌رزمان شهید، با خانواده معظم نیز گفت‌وگو شده است. سردار شهید حیدر سهرابی از مبارزان پیش از انقلاب نیز بود و در هنگام ورود امام خمینی(ره) به ایران، جزء هیئت استقبال بود که در این مستند با دوستان قبل از انقلاب ایشان نیز مصاحبه شده است.

یادآور می‌شود، تهیه‌کنندگی و نویسندگی مستند حیدر جان را مجید دنیا، کارگردانی و تصویربرداری را محمد حسینی و صدابرداری را مهدی جعفری، با همکاری بسیج رسانه نهاوند بر عهده دارند.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهید الله‌مراد نادری، شهید رسانه استان و شهرستان نهاوند و خانواده سردار شهید حیدر سهرابی، شهید شاخص سال نهاوند با دادن هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha