اشتیاق مالزیایی‌ها برای حج پس از دو سال وقفه
کد خبر: 4065955
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

اشتیاق مالزیایی‌ها برای حج پس از دو سال وقفه

پس از وقفه دو ساله در برگزاری مراسم حج ناشی از شیوع کرونا، زائران مالزیایی برای زیارت خانه خدا لحظه‌شماری می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از نیواستریت تایمز، برای زوج مسلمان مالزیایی الزام صایم و همسرش، حج امسال درست به موقع و پس از وقفه دو سال گذشته یک نعمت بزرگ به شمار می‌رود.

صایم، 49 ساله و همسرش سیتی ماسایو لاتون، 46 ساله، اهل شاه علم در ایالت سلنگور، روزهای سختی را پشت سر گذاشتند، زیرا خانه آنها توسط سیل عظیم سال گذشته تخریب شد و برنامه حج آنها نیز دو سال پیش از آن لغو شده بود.

هر دو از این که بالاخره برای حج امسال انتخاب شده‌اند، شکرگزارند.

صایم با ابراز امیدواری از اینکه روزی برای همه مسلمانان فرصت ادای حج فراهم شود، افزود: به عنوان مسلمان باید همیشه آماده مناجات و دعا در درگاه خداوند متعال باشیم.

نور آسیمه تامار، 62 ساله، اهل ملاکا، یکی دیگر از مسلمانان مالزیایی است که از سال 2018 به مدت سه سال در انتظار انجام مراسم حج بود.

او با دریافت این پیشنهاد در سال 2018، به دلیل وضعیت سلامتی خود مجبور به لغو آن شد  و زمانی که دولت عربستان حج را به دلیل همه‌گیری کووید-19 به حالت تعلیق درآورد، فرصت دوم را در سال 2020 از دست داد.

او می‌گوید: امسال که یک هفته قبل از عید فطر به من خبر اعزام به حج داده شد، بسیار خوشحال شدم و در عین حال ناراحت بودم که به تنهایی می‌روم.

سهمیه حج امسال مالزی 14 هزار و 306 زائر است که 45 درصد کمتر از سهمیه سالانه قبلی یعنی 31 هزار و 600 نفر قبل از شیوع همه‌گیری است.

انتهای پیام
captcha