اعلام جزئیات پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن
کد خبر: 4066018
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

اعلام جزئیات پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن

جزئیات پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سال تحصیلی جدید اعلام شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی و تأیید ظرفیت دانشجو در سال 1401‏‏، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نیز همچون سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور از میان داوطلبان تحصیل در این مجموعه قرآنی دانشجو می‌پذیرد.

این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید تنها به‌صورت روزانه و از دو طریق آزمون سراسری و سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.

در مقطع کارشناسی، دانشکده‌های علوم قرآنی تهران، قم، مشهد، شیراز و اصفهان تنها از طریق آزمون سراسری و دانشکده‌های علوم قرآنی آمل، بندرعباس، بجنورد، خمین، خوی، زابل، زاهدان، سبزوار، شاهرود، کرمانشاه، مراغه، ملایر و میبد صرفاً به‌صورت سوابق تحصیلی در رشته علوم قرآن و حدیث دانشجو می‌پذیرند.

همچنین تمامی پذیرش‌ها در مقطع کارشناسی ارشد از طریق آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش سال1401 می‌باشد که شامل دانشکده‌های آمل، تهران، اصفهان، شیراز، قم، کرمانشاه، مشهد، خوی، مراغه، ملایر، میبد، زاهدان و زابل است.

ظرفیت کل پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید، 500 نفر در مقطع کارشناسی برای تمامی دانشکده‌ها و 250 نفر در مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد؛ رشته‌ها و گرایش‌های این دانشگاه در سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی شامل «علوم قرآن و حدیث» و در مقطع کارشناسی ارشد شامل رشته‌ «علوم قرآنی» با سه گرایش ادبی، اعجاز و مستشرقان است.

شایان ذکر است کد رشته‌ها و دیگر اطلاعات مربوط به ثبت‌نام متقاضیان پس از صدور دفترچه‌های پذیرش علاوه بر سایت سازمان سنجش در سایت دانشگاه به آدرس WWW.QURAN.AC.IR قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha