معضلات فرهنگی؛ دغدغه اصلی مناطق حاشیه‌نشین زنجان
کد خبر: 4066664
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

معضلات فرهنگی؛ دغدغه اصلی مناطق حاشیه‌نشین زنجان

روحانی مستقر در منطقه حاشیه‌نشین کوی فاطمیه زنجان، از معضلات فرهنگی و اجتماعی به عنوان مهم‌ترین دغدغه و آسیب در این مناطق عنوان کرد.

مناطق حاشیه‌نشین

به گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت‌الاسلام صمد رضایی‌نیا، روحانی مستقر در منطقه حاشیه‌نشین کوی فلسطین زنجان، با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی که روحانیون مستقر در مناطق حاشیه‌نشین انجام می‌دهند، به چند دسته تقسیم می‌شود، گفت: مهم‌ترین موضوع حول محور خانواده است که در این خصوص به موضوعات مهمی چون طلاق و سایر مقوله‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی با جدیت به بحث محرومیت‌زدایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی وارد شده است، اظهار کرد: مخاطب ما در مناطق حاشیه‌نشین ساکن بوده و به همین خاطر محرومیت‌زدایی یکی دیگر از مواردی است که به آن پرداخته شده و این محرومیت‌زدایی در مباحث عمرانی خلاصه می‌شود.

این فعال حوزه اجتماعی با یادآوری اینکه در مباحث فرهنگی نیز ورود پیدا کرده‌ایم، ادامه داد: در این راستا تلاش شده است نوجوانانی که در کوی فاطمیه زنجان سکونت دارند را در مسجد متمرکز کنیم و به رویکرد مقام معظم رهبری در حوزه جوانان که همان تهذیب، تحصیل و ورزش است، اهتمام بورزیم.

وی یکی از دغدغه‌های این مناطق را موضوع اشتغال افرادی دانست که بعد از ترک موادمخدر دوباره به جمع خانواده بازمی‌گردند، عنوان کرد: در همین راستا با شرکت‌های تولیدی رایزنی‌های لازم صورت گرفته تا این افراد بعد از ترک اعتیاد مشغول به کار شده و درآمدی برای خود کسب کنند.

روحانی مستقر در منطقه حاشیه‌نشین کوی فاطمیه زنجان، بیشترین آسیب اجتماعی در این منطقه را که حاشیه‌نشین است، آسیب‌های مربوط به کانون خانواده دانست و گفت: اگر بتوانیم در این منطقه بحث خانواده را از هر حیث تقویت کنیم، گام بلندی در راستای رفع آسیب‌های حوزه خانواده خواهیم برداشت. کانون خانواده از جهات مختلف آسیب‌پذیر است، به همین خاطر باید همه این نقاط را شناسایی کنیم.

رضایی‌نیا در ادامه راجع به کمک‌هایی که تا به امروز از سوی نهادهای مختلف محقق شده است، یادآور شد: بیشترین کمک‌هایی که تا به امروز دریافت کردیم، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی بوده و متأسفانه از سوی سایر نهادها کمکی دریافت نکرده‌ایم. هر چند سپاه استان نیز در بحث تجهیزات کمک‌حال ما بوده است.

وی در خصوصی بازخورد این فعالیت‌ها تا به امروز اظهار کرد: یکی از بازخوردهای مهم این اقدام، محور قرار داده شدن مسجد به واسطه اعتماد مردم است و به همین خاطر تلاش کردیم در همه کارها مسجد محوری را ملاک قرار دهیم که محور بودن مسجد یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام
captcha