جشنواره «فردای روشن» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4067114
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷

جشنواره «فردای روشن» در یزد برگزار می‌شود

مدیر عامل توزیع برق استان یزد از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری «فردای روشن» با محوریت مدیریت مصرف برق ویژه دانش‌آموزان این استان خبر داد.

علی جم، مدیر عامل توزیع برق استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی جم، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد، 6 تیرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری «فردای روشن» ویژه دانش‌آموزان این استان خبر داد و اظهار کرد: دانش آموزان می‌توانند آثار خود را در هشت رشته عکاسی، نماهنگ، پوسترسازی، پویانمایی، کاریکاتور، داستان نویسی، استند آپ و موشن گرافی تا 31 مردادماه به آدرس mmasraf@www.yed.co.ir ارسال کنند.

وی برگزاری جشنواره آب، برق، زندگی به منظور استفاده از ظرفیت فرهنگسازی روابط عمومی ادارات را یادآور شد و از اجرای رزمایش صرفه جویی در مصرف آب و برق از اول تیرماه تا پایان شهریوماه در سطح ادارات استان خبر داد.

جم در بخش دیگری از سخنان خود بیشترین مصرف برق مشترکان توزیع برق استان در پیک تابستان را مربوط به بخش خانگی با 54 درصد اعلام کرد و گفت: اکنون از مجموع 1030 روستای استان، ۹۹.۷۴ درصد روستاها و 97 درصد از چاه‌های کشاورزی یعنی 2213 حلقه چاه از نعمت برق برخوردار هستند.

مدیرعامل توزیع برق استان یزد با اشاره به بهره‌مندی از انرژی خورشیدی، سهم استان یزد از این بخش را دو هزار مگاوات ذکر کرد و گفت: اکنون 10 نیروگاه تولید پراکنده با مجموع ظرفیت 46 مگاوات نیز در استان فعالیت دارند که از سه مورد آنها خرید تضمینی برق داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های تشویقی ویژه مشترکان خانگی گفت: الگوی مصرف ایام گرم سال در مناطق غیرگرم و عادی 300 کیلووات ساعت است و  مشترکانی در مصرف برق صرفه‌جویی و الگوی مصرف را رعایت کنند، به ازای هر کیلووات ساعت به طور متوسط 100 تومان پرداخت خواهند کرد ولی همین مشترکان در صورت صرفه جویی، به ازای هر کیلووات ساعت پنج برابر این مبلغ یعنی 500 تومان تشویق می‌شوند. این مشترکان اگر تنها 50 کیلووات صرفه جویی کنند یعنی امسال 250 کیلووات مصرف داشته باشند، هیچ پولی بابت برق پرداخت نخواهند کرد.

انتهای پیام
captcha