چاپ کتاب «افواه الرجال» اثر آیت‌الله‌ سیداحمد زنجانی
کد خبر: 4067176
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
به همت انتشارات مرکز فقهی امام محمد باقر (ع) محقق شد

چاپ کتاب «افواه الرجال» اثر آیت‌الله‌ سیداحمد زنجانی

کتاب «افواه الرجال» اثر مرحوم آیت‌الله‌العظمی سیداحمد زنجانی برای نخستین بار توسط انتشارات مرکز فقهی امام محمد باقر(ع) چاپ و منتشر شد.

آیت‌الله‌العظمی حاج سیداحمد زنجانی

به گزارش ایکنا از زنجان، از مهم‌ترین سنت‌های دیرین و رایج در حوزه‌های علمیه، سنت تقریرنویسی است که با نگارش و ثبت دروس شفاهی بزرگان، نقشی سترگ در حفظ میراث علمی ایشان و انتقال آن به آیندگان دارد.

کتاب «أفواه الرجال» از تقریرات ارزنده فقهی است که در آن، مرحوم آیت‌الله‌زنجانی، شرح چند تن از استادان خویش را با بیانی متقن و دور از اطناب، در قالب دو جلد، تقریر کرده‌ است.

در این کتاب، تقریرات دروس حضرات آیات عظام شیخ عبدالکریم حائری‌یزدی، میرزامحمّد کفائی و سیّدمحمّدصادق اصفهانی خاتون‌آبادی آمده‌ است.

از نکات ویژه این تقریرات، تعلیقه‌های فراوان انتقادی یا تکمیلی یا توضیحی است که مرحوم آیت‌الله زنجانی بر افادات استادان خویش نگاشته ‌است.

سیداحمد شبیری زنجانی (۱۲۷۰ – ۱۳۵۲ش) فقیه شیعی و از اساتید حوزه علمیه قم بود. وی از دوستان نزدیک امام خمینی(ره) و از نزدیکان آیت‌الله حجت کوه‌کمره‌ای و عضو ارشد شورای استفتائات او بود.

زنجانی سرپرستی مدرسه حجتیه قم را برعهده داشت. او مدتی امام جماعت مدرسه فیضیه و حرم حضرت معصومه(س) بود. کتاب «الکلام یجر الکلام» از آثار مشهور اوست. آیت‌الله سیدموسی شبیری‌زنجانی از مراجع تقلید شیعه فرزند اوست.

انتهای پیام
captcha