اعزام بیش از 2 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی غرب کشور
کد خبر: 4067264
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

اعزام بیش از 2 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی غرب کشور

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان امسال با کمرنگ شدن ویروس منحوس کرونا با برگزاری یادواره ملی «لشکر آسمانی» و اعزام بیش از دو هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی غرب کشور، حماسه‌آفرینی رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را برای نسل جدید بازآفرینی خواهد کرد.

یادواره ملی «لشکر آسمانی»

به گزارش ایکنا، هشت سال جنگ با آنکه ناخواسته و نابجا بر سرزمین پاک و مردم نیک‌اندیش ایران تحمیل شد، اما آموزه‌های حماسی و معنوی‌اش آن‌قدر فراوان است که هزاران سال باید از دانشگاهش بهره برد، دارالفنونی که نسل امروز و فردا در آن نورانی می‌شوند.

هر ساله سفر تربیتی معنوی با اعزام دانش‌آموزان به کربلای ایران رنگ و بوی خاصی می‌گیرد و خاطرات جبهه‌ها را در استان‌های ایران بازنشر می‌دهد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان امسال با کمرنگ شدن ویروس منحوس کرونا با برگزاری یادواره ملی «لشکر آسمانی» و اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی غرب کشور، حماسه‌آفرینی رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را برای نسل جدید بازآفرینی خواهد کرد.

این برنامه ملی که با حضور بیش از دو هزار دانش‌آموز سراسر کشور و با هدف آشنایی بیشتر آینده‌سازان با فرهنگ و ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

مسافران نور در این سفر از یادمان‌های شهدای پاوه، مرصاد و بازی دراز بازدید خواهند داشت و برنامه‌های متنوعی در قالب نشست‌های آموزشی، بازدید، نمایش فیلم، صبحگاه مشترک، مسابقات فرهنگی و ... برای دانش‌آموزان پیش‌بینی‌شده است.

مدت زمان حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی سه شبانه‌روز است و در این مدت راویان، حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و چگونگی طراحی و اجرای عملیات را برای دانش‌آموزان روایت می‌کنند.

یادآوری می‌شود این یادواره از 10 تا 15 تیرماه در مناطق عملیاتی غرب کشور برگزار می‌شود. دانش‌آموزان پسر ۱۰ الی ۱۲ تیر و دانش‌آموزان دختر ۱۳ الی ۱۵ تیر از این مناطق بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha