پدر شهیدان مقدم‌کوهی آسمانی شد
کد خبر: 4067347
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹

پدر شهیدان مقدم‌کوهی آسمانی شد

پدر شهیدان مقدم‌کوهی روز گذشته، هفتم تیرماه به فرزندان شهیدش پیوست.

پدر شهید

به گزارش ایکنا از زنجان، حاج رهبر مقدم‌کوهی پدر شهیدان والامقام ایوب و حسین مقدم‌کوهی از شهدای شهرستان خرم‌دره بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر پدر این شهیدان والامقام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور مردم و مسئولان خرم‌دره ظهر امروز در آرامستان باغ رضوان این شهرستان برگزار می‌شود.

شهید ایوب مقدم‌کوهی فرزند رهبر در ۴ فروردین سال ۱۳۴۳ در یک خانواده مذهبی و کشاورز در روستای انجلین از توابع شهرستان خرم‌دره دیده به جهان گشود.

این شهید والا‌مقام دارای یک روحیه انقلابی و شهادت‌طلبی بود؛ او عاشق ائمه اطهار(ع) و اسلام و قرآن بود و همیشه دعا می‌کرد در راه آنها به شهادت برسد و برادرش حسین را نیز مثل خودش بار آورده بود.

او در شهرهای تهران و قزوین و خرم‌دره کار می‌کرد تا اینکه در سال ۱۳۶۱ به سپاه ناحیه ابهر رفت و برای اعزام به جبهه ثبت‌نام کرد و در ۱۵ آبان سال ۱۳۶۱ در جبهه موسیان خوزستان به آرزوی دیرینه‌اش رسید و شهد شهادت را نوشید.

شهید حسین مقدم‌کوهی نیز در دهم شهریور ۱۳۵۰ به دنیا آمد و در حد دوره راهنمایی درس خواند و پاسدار وظیفه بود.

این شهید والا‌مقام سی و یکم تیر ۱۳۶۸ ‏با سمت بی‌سیم‌چی در بانه بر اثر انفجار مین و اصابت ترکش آن به سر و صورت، شهید شد و پیکرش را در گلزار شهدای شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

انتهای پیام
captcha