بررسی نقش صندوق توسعه ملی در رفع مشکلات اقتصادی در کمیسیون مشترک مجمع تشخیص
کد خبر: 4067563
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

بررسی نقش صندوق توسعه ملی در رفع مشکلات اقتصادی در کمیسیون مشترک مجمع تشخیص

اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز این مجمع دیدگاه‌های خود را پیرامون بازتعریف نقش صندوق توسعه ملی و نقش آن در رفع مشکلات و ایجاد جهش اقتصادی بیان کردند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز چهارشنبه، هشتم تیر در چهاردهمین جلسه خود به سیاست کلی مربوط به تقویت نقش صندوق توسعه ملی در پیشرفت اقتصادی عدالت محور در برنامه هفتم توسعه پرداختند.

در این جلسه که به ریاست محمدباقر ذوالقدر و با حضور برخی اعضای مجمع و نمایندگانی از دولت، مجلس و قوه قضائیه و ستاد کل نیروی‌های مسلح برگزار شد، مواد دیگری از سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

اعضای کمیسیون مشترک در جهت تقویت نقش ثبات ساز صندوق توسعه ملی پیشنهاد کردند: هرساله مبلغی ثابت از محل درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز در اختیار دولت قرار گیرد. همچنین اختصاص وجوه مربوط به هزینه عملیاتی و سرمایه‌گذاری به شرکت ملت نفت و شرکت ملی گاز، در ازای تولید نفت و گاز، به تصویب اعضای کمیسیون مشترک رسید.

در این جلسه، محسن رضایی، علی لاریجانی، محمدرضا باهنر، غلامرضا آقازاده، سید مرتضی نبوی، مجید انصاری، داود دانش جعفری، حسین مظفر و پرویز داودی، معاون سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت و مدیرعامل صندوق توسعه ملی، دیدگاه‌های خود را پیرامون بازتعریف نقش صندوق توسعه ملی و نقش آن در رفع مشکلات و ایجاد جهش اقتصادی بیان کردند.

بندهای پیشنهادی کمیسیون مشترک مجمع تشخیص نظام در جلسات صحن مجمع با حضور همه اعضا و دستگاه‌های مرتبط با موضوع هر یک از بندها، نهایی شده و به محضر مقام معظم رهبری تقدیم می شود.

انتهای پیام
captcha