ضرورت طراحی مزار شهدا مطابق با ارزش والای شهیدان
کد خبر: 4067661
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

ضرورت طراحی مزار شهدا مطابق با ارزش والای شهیدان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: مزار شهدا در شهرها و روستاها نیز باید مطابق با ارزش والای شهیدان طراحی شده تا ثمرات این شهدا همواره جلوی چشمان‌مان متصور شود.

طراحی مزار شهدا

به گزارش ایکنا از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، پیش از ظهر امروز، ۹ تیرماه، در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ابهر در خصوص فلسفه تشکیل این شورا و تعامل و همکاری بیشتر ادارات و سازمان‌ها در راستای برگزاری یادواره‌ها، اجرای طرح سپاس و بهسازی گلزارهای شهدا مطالبی را بیان کرد و گفت: برگزاری این جلسات برای صیانت از راه شهدا و تکریم ایثارگران و خانواده‌ آنان است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع دستور اکید رئیس‌جمهوری نیز بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: تکریم خانواده شهدا و حل مشکلات آنان از وظایفی است که بر دوش همه ما قرار دارد.

این مسئول با اشاره به موضوع المان‌هایی که در شهرها ساخته می‌شود، تصریح کرد: المان‌های شهری باید با نام شهدا و ایثارگران عجین شود، زیرا وجود این قبیل المان‌ها در سطح شهرها علاوه بر معرفی شهدا به نسل جدید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیز موثر است.

وی با تأکید بر اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان خلاق، المان‌های شهری باید با طراحی نوین عجین شود، ادامه داد: بر همین اساس مزار شهدا در شهرها و روستاها نیز باید مطابق با ارزش والای شهیدان طراحی شود تا ثمرات این شهدا همواره جلوی چشمان‌مان متصور شود.

احمد ذوالقدر، فرماندار شهرستان ابهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امنیت، آسایش و آرامش جامعه را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم، بر لزوم عمل به مفاد دستورالعمل ابلاغی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت توسط ادارات تاکید کرد.

وی از شهدا به عنوان الگو و چراغ راه برای نسل‌های جدید یاد کرد و گفت: اگر قرار است ما کاری کنیم تا اثر آن برای شهدا جاودانه بماند، باید این کارها با قرب الهی و کمک و همیاری مردم باشد تا اثرات آن برای نسل جدید نیز نمود پیدا کند.

این مسئول بیان کرد: اگر رشادت‌طلبی، ایثار، از خودگذشتگی‌ها و جان‌نثاری‌های شهدا و رزمندگان اسلام در آن روزها نبود، هم‌اینک آرامش و آسایش در جامعه وجود نداشت، از این رو خلوص پاک آن شهدا و قطره خونی که در مسیر انقلاب اهدا کرده‌اند با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام
captcha