آمادگی ایران برای پذیرایی از 400 هزار زائر خارجی اربعین
کد خبر: 4067740
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۹

آمادگی ایران برای پذیرایی از 400 هزار زائر خارجی اربعین

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) از واگذاری مسئولیت زائران خارجی پیاده‌روی اربعین به سپاه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 400 هزار زائر خارجی از ایران وارد خاک عراق شوند.

آمادگی ایران برای پذیرایی از 400 هزار زائر خارجی اربعین

سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص زائران خارجی که وارد ایران شده و از ایران راهی پیاده‌روی اربعین می‌شوند، گفت: محل‌های ورود، عبور و خروج زائران خارجی مشخص و استان‌های مربوطه موظف شده‌اند که امکانات لازم را برای خدمات رسانی به این زائران ارائه کنند.

وی از آمادگی مرز ریمدان (مرز بین ایران و پاکستان) برای ورود و مرز شلمچه برای خروج زائران خارجی خبر داد و گفت: مسئولیت زائران خارجی از مرز(مرزهای ورودی به ایران) تا مرز (مرزهای خروجی از ایران) به سپاه واگذار شده است.

میراحمدی پیش‌بینی کرد که حدود 200 تا 250 هزار زائر خارجی برای حضور در پیاده‌روی اربعین وارد خاک ایران شوند و افزود: در سال 98 بیش از 100 هزار زائر تبعه خارجی که اکثراً افغانستانی بودند از داخل ایران راهی پیاده‌روی اربعین شدند که احتمالا تعداد این زائران نیز افزایش داشته و فکر می‌کنیم امسال حدود 400 هزار زائر خارجی از ایران راهی عراق شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای زائران خارجی که از ایران وارد خاک عراق می‌شوند نیز پیش ثبت‌نام در نظر گرفته شده است تا تعداد آنها مشخص شود و بتوان برنامه‌ریزی بهتری برای ورودو خروج آنها انجام داد؟ گفت: خیر؛ تاکنون چنین بحثی صورت نگرفته اما شاید بتوان چنین کاری کرد.

انتهای پیام
captcha