جنایات آمریکا از حافظه ملت ایران پاک نمی‌شود
کد خبر: 4067816
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

جنایات آمریکا از حافظه ملت ایران پاک نمی‌شود

امام‌جمعه سلطانیه با اشاره به دلیل نام‌گذاری هفته افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: جنایات آمریکا از حافظه ملت ایران پاک نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسبت، امام‌جمعه سلطانیهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسبت، امام‌جمعه سلطانیه، ظهر امروز، ‍۱۰ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به جنایات آمریکا و ایادی استکبار در ایران اسلامی، اظهار کرد: ترور نافرجام مقام معظم رهبری، ترور و شهادت شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش، شهادت آیت‌الله صدوقی، بمباران سردشت با ۱۱۰ شهید و ۵۰۰۰ مجروح و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ سرنشین، از جمله این جنایات است.

وی با بیان اینکه این هفته، هفته حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده تا جنایات آمریکا از حافظه ملت ایران پاک نشود، افزود: حقوق بشر ابزاری در دست آمریکا برای جنایت است و مدعیان حقوق بشر با شعار حقوق بشر، در عمل حقوق بشریت را پایمال می‌کنند.

خطیب نماز جمعه سلطانیه همچنین با یادآوری هفته ازدواج، اساس ازدواج در اسلام را سادگی عنوان و با بیان اینکه ملاک خوشبختی زوجین محبت است و هرگز تشریفات و مهریه‌های سنگین ملاک خوشبختی نیست، ادامه داد: تشریفات، تجملات و سخت‌گیری‌ها در کنار مسائل و مشکلات اقتصادی باعث بالا رفتن سن ازدواج شده است.

حسینی‌نسبت با تأکید بر اینکه آسان گرفتن ازدواج مانع بالا رفتن سن ازدواج می‌شود، خاطرنشان کرد: مسکن و کمک هزینه‌های ازدواج، از مشکلات جوانان به شمار رفته و از این رو بانک‌ها باید زوجین را در پرداخت وام ازدواج سرگردان نکنند.

امام‌جمعه سلطانیه در ادامه به مسئله اجاره‌نشینی و مستاجران اشاره کرد و با بیان اینکه اجاره‌نشینی به یک مشکل جدی برای مستاجران تبدیل شده است، گفت: مسئولان تدبیر و صاحبخانه‌ها نیز ترحم کنند تا کرامت مستاجران حفظ شود.

انتهای پیام
captcha