اجرای برنامه «به رنگ قنوت» در مدارس استان زنجان
کد خبر: 4068171
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

اجرای برنامه «به رنگ قنوت» در مدارس استان زنجان

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اجرای برنامه «به رنگ قنوت» در مدارس استان زنجان، گفت: این برنامه با هدف ترویج دین و برپایی نماز بین دانش‌آموزان و غالباً در مدارس نواحی محروم و کم‌برخوردار جامعه برگزار شد.

رئیس ستاد اقامه نماز زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی یوسفی، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان شامگاه روز گذشته، ۱۱ تیرماه، در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و زنان استان زنجان با اشاره به نقش مؤثر نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: موضوع نماز، مطابق فرمایش قرآن‌ کریم یکی از جدی‌ترین مسائلی است که مقابل آسیب‌های اجتماعی، انسان را بیمه می‌کند.

وی با اشاره به تأثیر اقامه نماز در افزایش آستانه تحمل افراد جامعه، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات، آستانه تحمل افراد جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در کسانی که به اقامه نماز می‌پردازند کمتر است و یک پایه مهم آسیب‌های اجتماعی فقر دینی است.

یوسفی با اشاره به لزوم اقدام جدی برای ترویج دین بین نسل جوان جامعه، بیان کرد: در زمینه ترویج دین و اقامه نماز در بین جوانان و نوجوانان باید اقدامات جدی انجام شود و اولین دستگاه مربوطه در این زمینه اداره‌ کل آموزش و پرورش است و ستاد اقامه نماز استان نیز باید اقدامات جدی‌تری در این زمینه داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اجرای برنامه به «رنگ قنوت» در ۱۰ مدرسه پسرانه و دخترانه استان زنجان، گفت: در این برنامه که هدف ترویج دین و برپایی نماز بین دانش‌آموزان بود و غالباً مدارس نواحی محروم و کم‌برخوردار جامعه را شامل شد که تأثیرات مثبتی نیز روی دانش‌آموزان داشته است.

وی با اشاره به تنظیم سند تحول ستاد اقامه نماز استان زنجان، بیان کرد: پیش‌نویس سند تحول راهبردی پنج ساله استان زنجان تنظیم شده است که این موضوع از ملزومات استان زنجان در موضوعات دینی به شمار می‌رود.

یوسفی اظهار کرد: خوشبختانه استان زنجان جزو اولین‌ها در زمینه عملکرد ستاد اقامه نماز است و در تنظیم برنامه راهبردی کشور نیز جزو استان‌های اول بود، اما نیاز است که ارگان‌های دولتی مختلف در زمینه پیشبرد اهداف ستاد اقامه نماز همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha