دبیرکل انجمن علمای یمن درگذشت
کد خبر: 4068672
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

دبیرکل انجمن علمای یمن درگذشت

علامه عبدالسلام الوجیه، دبیرکل انجمن علمای یمن صبح امروز سه‌شنبه، 14 تیر در سن 66 سالگی درگذشت.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، علامه عبدالسلام الوجیه، دبیرکل انجمن علمای یمن صبح امروز سه‌شنبه پس از سال‌ها مبارزه با یک بیماری لاعلاج  دعوت حق را لبیک گفت.

علامه عبدالسلام الوجیه یکی از برجسته‌ترین مردان علم و اندیشه معاصر یمن و متولد چهارم رجب سال 1376 هجری قمری (16 بهمن 1335 هجری شمسی) در شهر شهاره این کشور بود. او در میانه تحصیل خود به همراه خانواده به صنعاء، پایتخت یمن مهاجرت کرد و تحصیل خود را در آنجا به پایان رساند و در سال 1983 میلادی (سال 1362 هجری شمسی) از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

مرحوم الوجیه در الجامع الکبیر (مسجد جامع) صنعاء تدریس و همچنین اوایل دهه هشتاد به عنوان سردبیر مجله الحراس هم فعالیت می‌کرد. او در تأسیس دارالتراث یمن، حزب الحق و روزنامه الامه نیز مشارکت داشت. الوجیه در مدرسه عالی دارالعلوم صنعاء نیز تدریس می کرد.
دبیرکل فقید انجمن علمای یمن تألیفات متعددی دارد که از برجسته‌ترین آنها «أعلام المؤلفين الزيدية، و فهرسة مؤلفاتهم»، «مصادر التراث في المكتبات الخاصة في اليمن»، «معجم الرواة في أمالي المؤيد بالله»، «معجم رجال الاعتبار وسلوة العارفين»، «جناية الأكوع على العلم والعلماء» «صدى الأمة؛ مجموعة مقالات و مقامات أدبية» است.

انتهای پیام
captcha