هدف از اجرای طرح عفاف و حجاب در ادارات مچ‌گیری نیست
کد خبر: 4068763
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

هدف از اجرای طرح عفاف و حجاب در ادارات مچ‌گیری نیست

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان گفت: هدف از اجرای طرح عفاف و حجاب در ادارات مچ‌گیری از افراد نیست.

عفاف و حجاب

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سجاد ناصر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان ظهر امروز در دومین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان زنجان با اشاره به مفهوم خلیفه در قرآن، اظهار کرد: انسان خلیفه خدا بر روی زمین است و خلیفه در قرآن به این مفهوم است که ما آفریده شدیم تا کار خدایی انجام دهیم.

وی با اشاره به در پیش‌رو بودن دهه ولایت، تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین معروفات در برهه فعلی اثبات جایگاه و حقانیت امیرالمومنین(ع) و  عهد و پیمان دوباره‌ای است که با ایشان خواهیم بست.

این‌مسئول در ادامه با یادآوری اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک نهاد حاکمیتی است که زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری دستور تشکیل آن صادر شده و از پشتوانه قانونی برخوردار است، ادامه داد: شاید بتوان گفت طرح عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر با توجه به بررسی‌هایی که در گذشته انجام شده و ویرایش‌هایی که این طرح خورده است کامل‌ترین طرحی است که برای عفاف و حجاب تعیین شده و این طرح قرار است به صورت ملی در سطح کشور اجرا شود.

حجت‌الاسلام ناصر اتحاد بین مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه عفاف و حجاب و تشکیل کارگاه منسجم برای برخورداری از خروجی مطلوب را از ضروریات عنوان کرد و گفت: مهم نیست حرکتی که در حوزه عفاف و حجاب انجام می‌شود به نام چه کسی تمام شود بلکه مهم این است که ما احساس کنیم در این حوزه تغییراتی در جامعه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهداف اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، متذکر شد: هدف ستاد این است که احساس مسئولیت را در تک‌تک آحاد مردم به ویژه دستگاه‌ها و متولیان که خادمین نظام هستند و در این جهت تلاش می‌کنند به وجود آید.

وی با توضیح این مطلب که در بحث عفاف و حجاب اولین مبحث مطرح شده عفاف است و حجاب یکی از زیرشاخه‌های عفاف محسوب می‌شود، افزود: عفاف در پوشش نیز، گوشه‌ای از عفت و عفاف است که این موضوع نیز هم برای بانوان و هم آقایان مدنظر قرار دارد.

این‌ مسئول با اشاره به آغاز طرح عفاف و حجاب از دستگاه‌های دولتی، ادامه داد: کسانی که در دستگاه‌های دولتی و در پیشانی خدمت به مردم قرار دارند باید حتما به این‌مقوله توجه ویژه داشته باشند زیرا شاهد سرریز آن در جامعه خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اینکه پیشنهاد در این حوزه به ویژه در ادارات جهاد تبیین، اقناع ذهنی و آغاز کار از خودمان است، تصریح کرد: تا وقتی که این موضوع برای خودمان تبدیل به مسئله و مورد مهم نشود نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت.

حجت‌الاسلام ناصر با یادآوری اینکه یکی از معضلات حوزه عفاف و حجاب این است که ما در این قضیه جدی نیستیم، ادامه داد: این طرحی که در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد هیچ‌گونه تنشی نداشته و استمرار خواهد داشت و باید به صورت بومی شده در منطقه اجرا شود.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در حوزه عفاف و حجاب باید مدنظر قرار گیرد اعتمادسازی است، افزود: قرار نیست در این حوزه مشکلی ایجاد کنیم بلکه قرار به دستگیری همکاری و همیاری است زیرا آبروی مومن آبروی ماست و اگر نقطه ضعفی در این حوزه بین کارمندان دیده شود در وهله اول به خود آنها تذکر داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف چند انتظار از دستگاه‌ها به ویژه مراکز فرهنگی حوزوی و دانشگاهی و مراکز علمی و کسانی که با جوانان در ارتباط هستند، دارد، یادآور شد: از جمله آن‌ها می‌توان به تشکیل تشکل‌های مطالبه‌گر، تشکیل لشکر سایبری، جدی بودن جلسات و جدیت در جهاد تبیین اشاره کرد.

حجت‌الاسلام ناصر با تاکید بر اینکه متاسفانه فضای مجازی ما یک فضای رها شده است و هیچ انسجامی در این زمینه نیست، بیان کرد: در این فضا کار انجام می‌شود اما این کارها نقطه‌زن، منسجم نیست لذا ما باید ورود فعال داشته و لشکر سایبری در این حوزه تشکیل دهیم.

انتهای پیام
captcha