دهمین نشست کمیته میراث جهانی اسلام در مقر آیسیسکو برگزار شد
کد خبر: 4068860
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲

دهمین نشست کمیته میراث جهانی اسلام در مقر آیسیسکو برگزار شد

دهمین نشست کمیته میراث جهانی اسلام به منظور بررسی عملکرد دوساله این کمیته و چشم‌انداز پیش رو در زمینه ثبت، مرمت و حفاظت از میراث جهانی اسلام در مقر آیسیسکو برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، در این نشست دو روزه عملکرد دو ساله کمیته میراث جهانی اسلام در سال‌های 2019-2022، چشم‌انداز پیش روی این مرکز در ارتباط با پرونده‌های مربوط به محوطه‌ها، بناهای تاریخی و عناصر فرهنگی ارائه شده برای ثبت در فهرست میراث فرهنگی جهان اسلام مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

قبل از برگزاری نشست، دکتر سالم بن محمد المالک، مدیر کل آیسیسکو تأکید کرد: حفاظت از میراث جهانی اسلام در رأس اولویت‌های چشم‌انداز جدید و راهبردی این سازمان قرار دارد.

به گفته وی آیسیسکو تلاش دارد تا با تمرکز بر آموزش و ارتقای توان نهادهای مرتبط با حفاظت از میراث فرهنگی جهان اسلام و همکاری گسترده با کشورهای عضو از این میراث محافظت کند.

مدیر کل آیسیسکو از عملکرد این کمیته در سه سال گذشته و ثبت بیش از 350 مکان تاریخی و عنصر فرهنگی در فهرست میراث جهان اسلام قدردانی کرد و برای نشست کنونی نیز آرزوی موفقیت کرد.

همچنین دکتر ولید السیف، رئیس کمیته میراث جهانی اسلام نیز به نوبه خود از توجه و حمایت‌های مدیرکل آیسیسکو به منظور حفظ و مرمت میراث فرهنگی جهان اسلامی تشکر کرد.

وی تأکید کرد: این کمیته با مستندسازی و ثبت میراث جهان اسلام نقش خود را در ارتقای چشم‌انداز جدید آیسیسکو ایفا خواهد کرد.

در ادامه دکتر محمد زین‌العابدین، رئیس بخش فرهنگ و ارتباطات آیسیسکو در سخنرانی افتتاحیه این نشست، ضمن خیرمقدم به حاضران، بر اهمیت تلاش‌های این کمیته در چارچوب اهداف آیسیسکو تأکید کرد.

سپس دکتر السیف، رئیس کمیته میراث جهانی اسلام، با ارائه گزارشی از دستاوردهای دو ساله این کمیته، دستور کار نشست حاضر را بررسی ثبت میراث، بناهای تاریخی و عناصر فرهنگی کشورهای عضو در فهرست میراث فرهنگی جهان اسلام و اصلاح آیین‌نامه داخلی کمیته میراث فرهنگی جهان اسلام معرفی کرد.

انتهای پیام
captcha