برپایی عزای امام باقر(ع) ازسوی دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی در مکه
کد خبر: 4069262
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

برپایی عزای امام باقر(ع) ازسوی دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی در مکه

مراسم عزاداری شهادت حضرت امام باقر(ع) به همت دفتر حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی در مکه مکرمه برگزار شد.

برگزاری مراسم عزای شهادت امام باقر(ع) ازسوی دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی در مکهبه گزارش ایکنا، بیست و ششمین سال برگزاری عزاداری شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) از سوی دفتر مرجع فقید شیعه، حضرت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی همزمان با روز شهادت آن امام همام با حضور خیل کثیری از زائران ایرانی و دلسوختگان و ارادتمندان آن حضرت در هتل ویولت مکه برگزار شد.

‎در این مراسم حجت‌الاسلام صادقی واعظ با بیان اینکه پایه‌گذاری اجتهاد و علم در اسلام از مهمترین اقدامات و خدمات امام محمد باقر(ع) بود، گفت: ایجاد شبکه گسترده ارتباطی و نهضت علمی و فرهنگی برای نشر علوم اسلامی و تربیت شیعیان از دیگر خدمات آن امام همام است.

‎وی برخورد با کسانی که در مسیر نشر فرهنگ اهل بیت(ع) مانع‌تراشی می‌کردند و ظلم‌ستیزی را از دیگر اقدامات امام باقر(ع) در مدت امامتشان برشمرد.

‎صادقی واعظ، قاطعانه سخن گفتن در مجلس یزید ملعون در دفاع از اهل بیت(ع) را یکی از مصادیق ظلم‌ستیزی امام محمد باقر(ع) برشمرد و افزود: پنجمین امام شیعه، حتی در دوران کودکی و قبل از امامت، ظلم‌ستیز بود.

‎این خطیب برجسته قرار گرفتن شیعیان در مسیر اطاعت و بندگی خداوند را یکی از اهداف و اقدامات امام محمد باقر(ع) دانست و با اشاره به روایتی از این امام همام گفت: هر که مطیع خدا بود، دوستدار و محب ماست.

‎صادقی واعظ، تسلیم بودن در برابر پروردگار را بالاترین مقام و درجه از دیدگاه امام باقر(ع) معرفی کرد و گفت: ولایتمداری دومین مسئله و شرط قبولی اعمال و تکمیل ایمان از نگاه اهل بیت(ع) است و حج زمانی حج می‌شود که در آن ولایت امیرالمؤمنین مورد توجه قرار گیرد.

‎این خطیب شیعه، ثمره و نتیجه ولایتمداری از نگاه امام باقر(ع) را دوستی اهل بیت، انتظار ظهور و برائت از دشمنان اهل بیت معرفی کرد.

‎در ابتدای این مراسم عزاداری، حاج میثم مطیعی از مداحان اهل بیت(ع)، به نوحه‌سرایی در رثای شهادت امام باقر(ع) پرداخت.

انتهای پیام
captcha