ازدواج بر توانمندسازی معلول تأثیرات مثبت ‌می‌گذارد
کد خبر: 4069325
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

ازدواج بر توانمندسازی معلول تأثیرات مثبت ‌می‌گذارد

دبیر انجمن معلولان پیشگام کارآفرین آذربایجان غربی گفت: ازدواج بر توانمندسازی معلول تأثیر زیادی دارد، به‌ طوریکه از نظر روحی و جسمی به‌ معنای‌ واقعی وضعیت آنها تغییر می‌کند.

ازدواج بر توانمندسازی معلول تاثیر مثبت ‌می‌گذاردبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی حضرتی، دبیر انجمن معلولان پیشگام کارآفرین آذربایجان غربی ۱۶ تیر در مراسم جشن ازدواج معلولان ارومیه که با مشارکت سپاه و بسیج سازندگی ارومیه، اداره ورزش و جوانان، هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان و سازمان بسیج ورزشکاران برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات معلولان در حوزه ازدواج آن‌قدر زیاد است، که فرصت بیشتری برای پرداختن می‌طلبد.

وی با بیان اینکه ازدواج معلول با غیرمعلول یک بحث مفصل است، که حتی آن را هم کنار بگذاریم و به آن فکر نکنیم، خواهیم دید حتی ازدواج دو معلول با چالش‌های زیادی همراه است، ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی، رضایت خانواده‌های دو طرف است، که اغلب دو جوان با مخالفت شدید والدین خود روبه‌رو می‌شوند.

وی گفت: متأسفانه خانواده‌ها از ازدواج فرزندان معلول خود واهمه زیادی دارند، نمی‌توانند به فرزندان‌شان برای اداره خود و همسر اعتماد کنند، تصور می‌کنند که این ازدواج با مشکلات ریشه‌ای روبه‌رو می‌شود.

حضرتی با بیان اینکه در گروه جهادی شهید مدافع سلامت رضا نظری 5 زوج موفق عضویت دارند، بیان کرد: ما به سهم خود در تلاش هستیم، سدها و موانع را از پیش‌روی جوانان برای تشکیل خانواده برداریم، چراکه بسیاری از مسائل به نظر خانواده‌ها غیرقابل‌حل است، ولی خود معلول‌ها چنین دیدگاهی ندارند.

وی اضافه کرد: 450 میلیون ریال برای خرید و تعمیرات ویلچر برقی اعضا، تعمیر و خرید لوازم خانگی، نوسازی و متناسب‌سازی محل سکونت و توزیع بسته‌های معیشتی صرف شده است.

مسئول گروه جهادی شهید رضا نظری ارومیه اضافه کرد: یک هزار و 500 نفر از مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی استان در قالب پروژه تولید انرژی‌های پاک که از طریق مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، به‌کارگیری خواهند شد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح به کمک سازمان‌های بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، اداره کار و شرکت برق نیازمند خواهیم بود.

حضرتی گفت: تاکانون با احیای دو کارگاه تولیدی صنایع‌دستی ناشنوایان، خیاطی معلولین جسمی، راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و آموزش کسب‌وکارهای مجازی شرایط را برای اشتغال ۱۱۰ نفر از معلولان فراهم کرده‌ایم.

ازدواج معلولان جامعه را به سمت نشاط همگانی سوق می‌دهد

اسلام نام‌آور، مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه در این مراسم ضمن قدردانی از مدیر گروه جهادی شهید رضا نظری برای فعالیت در حوزه اشتغال و ازدواج جوانان معلول، گفت: فعالیت در این زمینه جامعه را به سمت نشاط همگانی سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از جوانان کشورمان شرایط اقتصادی و مسائل مالی را بهانه می‌کنند و از تشکیل خانواده سرباز می‌زنند.

نام‌آور اظهار کرد: معلولان می‌توانند در زمینه آغاز زندگی مشترک پیشگام باشند و به الگوی سایر اقشار جامعه تبدیل شوند، بسیج سازندگی نیز برای تحقق این موضوع با تمام توان خود پای کار است.

انتهای پیام
captcha