نشست غدیرپژوهی در آثار معاصرین برگزار شد
کد خبر: 4069951
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

نشست غدیرپژوهی در آثار معاصرین برگزار شد

آیت‌الله قزوینی با اشاره به برخی از مهم‌ترین آسیب‌های پیش روی جامعه اسلامی به ضرورت پرداختن به فضای مجازی و مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از تاثیرات سوء آن اشاره کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد بین‌المللی غدیر، معاونت پژوهشی مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی از برگزاری نشست علمی پژوهشی این مرکز با عنوان «غدیرپژوهی در آثار معاصرین» با حضور آیت‌الله حسینی قزوینی، عضو هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر در این مرکز خبر داد.

همچنین، این نشست با همت معاونت پژوهش این مرکز و با همکاری هیئت اندیشه‌ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی، معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان برگزار گردید.

در این برنامه آیت‌الله قزوینی با اشاره به برخی از مهم‌ترین آسیب‌های پیش رو برای جامعه اسلامی، به ضرورت پرداختن به فضای مجازی و مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از تاثیرات سوء آن اشاره نمود.

وی با اشاره به این نکته که مقام معظم رهبری از وضعیت نهاد‌های فرهنگی راضی نیستند، خواستار فعالیت بیشتر و بهتر طلاب در عرصه‌های فرهنگی و برای دفاع از مکتب اهل البیت شدند.

حسینی قزوینی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، یکی از راه‌های افزایش برادری در جامعه اسلامی و کم شدن تنش‌ها و اختلافات را برگزاری گفت‌وگو‌ و مناظره علمی دانست که سبب شناخت بیشتر مکاتب مختلف از هم و آشنایی با ادله و مستندات هر دو گروه می‌شود که همین مساله نقش بسیار مهمی در کاهش منازعات مذهبی خواهد داشت.

مدیر شبکه جهانی ولی عصر با انتقاد از برخی از پایان‌نامه‌های غیرکاربردی، پیشنهاد داد تا موضوعات کاربردی‌تر به عنوان موضوع تحقیق برای طلاب و دانش‌پژوهان مطرح شود و هم چنین با اشاره به در دسترس بودن پایان نامه‌های دانشگاه‌های وهابی، به لزوم دردسترس بودن متن پایان نامه‌های شیعی نیز، تاکید جدی داشتند.

وی در ادامه به ضرورت تحکیم مبانی شیعه در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و یکی از مهم‌ترین آسیب‌های امروز حوزه را، دور شدن از معارف ناب قرآن و اهل بیت(ع) دانست. او در همین راستا به بررسی کتاب تاریخ اسلام، که به همت گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و با همکاری مرکز تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه تاریخ اسلام تالیف شده بود پرداخت و بخش‌هایی از این کتاب که در رابطه با عید سعید غدیر و ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) بود را نقد نمود.

عضو هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر، علت خطا‌های فاحش در اینگونه آثار را ضعف علمی و نبود تسلط به مبانی قرآن و اهل بیت(ع) دانست.

انتهای پیام
captcha