افزودن بخش اساتید به سیزدهمین جشنواره علامه حلی
کد خبر: 4070106
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بیان کرد:

افزودن بخش اساتید به سیزدهمین جشنواره علامه حلی

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه از راه اندازی بخش ویژه اساتید در سیزدهمین جشنواره علامه حلی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه علمیه و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی امروز دوشنبه ۲۰ تیرماه در نشست خبری سیزدهمین جشنواره علامه حلی که در سالن جلسات انجمن‌های علمی حوزه در قم برگزار شد، ضمن تشریح برنامه‌های جشنواره اظهار کرد: جشنواره علامه حلی که بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد، امروز به خوبی در میان حوزه برادران و خواهران نهادینه شده است.

وی بیان کرد: این جشنواره به منظور تجلیل از محققان جوان حوزوی برگزار می‌شود و برگزیدگان این جشنواره ضمن دریافت لوح تقدیر جشنواره و جوایز دیگر، برای استفاده از تسهیلات پژوهشگران به معاونت‌های پژوهش حوزه‌های علمیه معرفی می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: جشنواره یادشده در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود که فراخوان جشنواره سیزدهم به پایان رسیده است. پس از فراخوان، بررسی اولیه و ارزیابی اجمالی آثار شروع می‌شود و آثار واجد شرایط برای ارزیابی تفصیلی به ارزیابان ارائه می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی تأکید کرد: نشریات واحد‌های آموزشی حوزوی برادران حدود یکصد نشریه است که آثار طلاب و اساتید را منتشر می‌کند و موجب انگیزه آن‌ها می‌شود.

وی افزود: نشریات واحد‌های آموزشی و کانون‌ها خودشان جشنواره‌هایی دارند و برترین‌های آنان نیز مورد تشویق قرار می‌گیرند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در تمامی استان‌های کشور جشنواره علامه حلی برگزار می‌شود و طلابی را که در عرصه پژوهش فعالیت دارند را مورد تشویق قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی بیان کرد: این جشنواره در کنار شناسایی استعداد‌های برتر می‌تواند آموزشی هم باشد، نگاه ما در این جشنواره در کنار تشویق طلاب، نگاه آموزشی هم هست لذا نگاه ارزیابان در اختیار طلاب قرار می‌گیرد.

وی افزود: در سال جاری در بخش اصلی که شرکت کنندگان طلاب خواهر و برادر حضور دارند، شاهد راه‌اندازی بخش ویژه اساتید هم خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha