تقویت اقتصاد کشور در گرو دریافت مالیات به صورت عادلانه
کد خبر: 4070753
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

تقویت اقتصاد کشور در گرو دریافت مالیات به صورت عادلانه

امام جمعه سلطانیه گفت: دریافت مالیات به صورت عادلانه تقویت اقتصاد کشور را به دنبال دارد.

مالیات

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه، صبح امروز، ۲۳ تیرماه، در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه مالیات مقوله جدیدی نیست و در سیره ائمه معصومین علیهم السلام هم بوده و در فتوای مقام معظم رهبری نیز پرداخت مالیات واجب و فرار مالیاتی جرم است، افزود: دریافت مالیات درآمدی مشروع برای اداره کشور است.

وی با اشاره به دلائل پرداخت نکردن مالیات یا فرار مالیاتی، تصریح کرد: نبود سامانه شفاف اطلاعاتی مؤدیان مالیات، نپرداختن مالیات از طرف ثروتمندان و راه‌های قانونی فرار مالیاتی، از جمله عوامل فرار مالیاتی است.

حسینی‌نسب با اشاره به اهمیت مالیات و با بیان اینکه مالیات اگر از اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت عادلانه دریافت شود، باعث کاهش فاصله طبقاتی و موجب رشد و تقویت اقتصاد کشور می‌شود، اضافه کرد: متاسفانه برخی با وجود ثروت‌های فراوان مالیات نمی‌دهند اما از مردم عادی به راحتی حتی در خریدها و ... مالیات دریافت می‌شود.

امام جمعه سلطانیه، تبیین و تشریح کارکردهای مالیات را در راستای ترویج فرهنگ مالیاتی ضروری دانست و اظهار کرد: اگر مردم مشاهده کنند که مالیاتی که می‌پردازند در شهر خودشان برای کارهای عام‌المنفعه هزینه می‌شود، هم موجب اعتمادسازی و هم تشویق به پرداخت مالیات می‌شود.

انتهای پیام
captcha