دفاع مقدس تا ابد از خاک کشور صیانت کرده است
کد خبر: 4070765
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

دفاع مقدس تا ابد از خاک کشور صیانت کرده است

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه دفاع مقدس تا ابد از خاک این کشور صیانت کرده است، گفت: امروز دشمنان با تمام وجود درک کرده‌اند که ملت ایران ملتی آرمانی و خستگی‌ناپذیر است که در پرتو ولایت فقیه تا اخرین نفس برایر دسیسه‌های دشمنان ایستادگی می‌کند.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ۲۲ تیرماه، در جمع اعضای شورای سیاستگذاری، روسا و دبیران کنگره ملی بزرگداشت۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با بیان اینکه کار فرهنگی توام با نتیجه اثربخش و مهم است، اظهار کرد: کار فرهنگی که منتج به نتیجه نشود، کار نیست.

وی خواستار انتقال سیره عملی شهدا به نسل جوان و امروز جامعه شد و گفت: همه بایستی تلاش کنند تا با ایجاد روح حماسی در نسل جدید، نسل‌های حماسی برای تداوم راه انقلاب اسلامی به کشور تحویل دهند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به طرح چند سوال از اعضای کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل پرداخت و گفت: مسئولین امروز ما بایستی تلاش کنند تا روح نسل جدید را با فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت پیوند دهند تا آینده کشور تضمین شود.

وی با بیان اینکه خاک کشور از ارزش وصف‌نشدنی برخوردار است، بیان کرد: اگر نسل جدید این نکته مهم را درک کند و بداند که شهدا برای صیانت از مرز‌های کشور جان خود را دادند، آن وقت جوانان و نخبگان ما به فکر مهاجرت نخواهند افتاد.

عاملی به مطالبه اصلی شهدا از مردم و مسئولین اشاره کرد و گفت: امروز بایستی این سوال دغدغه همه مسئولین کشور شود که الان اگر شهدا در جمع ما حضور داشتند مطالبه آن‌ها از ما چه بود؟

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما انقلابی آرمانی است، اظهار کرد: برای رسیدن به این آرمان هزیه‌های سنگین و آرمانی نیز متحمل شدیم بنابراین برای تداوم مسیر بایستی آرمانی فکر و عمل کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

این مبلغ اسلامی به لزوم انتقال تجربیات و خاطرات رزمندگان اسلام به نسل‌های پیش رو پرداخت و گفت: بازخوانی وقایع دفاع مقدس و بهرمندی از تجربیات رزمندگان اسلام در واقع پرورش دهنده نسل حماسی برای تداوم راه شهدا است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به تاریخ انقلاب اسلامی در گذر زمان اشاره کرد و گفت: امروز باید این سوال مهم در ذهن مردم، مسئولین و نسل جوان ایجاد شود که چه عاملی باعث شد در 8 سال دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور به دشمن داده نشود در حالی که تاریخ شاهد تجزیه مکرر خاک ایران بدست دشمنان بود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس تا ابد از خاک این کشور صیانت کرده است، افزود: امروز دشمنان با تمام وجود درک کرده‌اند که ملت ایران ملتی آرمانی و خستگی ناپذیر است که در پرتو ولایت فقیه تا اخرین نفس برایر دسیسه‌های دشمنان ایستادگی می‌کند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس از صدا و سیما و رسانه‌ها خواست با انعکاس و بازخوانی وقایع دوران دفاع مقدس نقش خود را در پرورش نسل‌های حماسی برای دوام و بقای ایران اسلامی ایفا کنند.

وی در ادامه سخنان خود به معنی و مفهوم شهادت در آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومی (ع) و کلام امامین انقلاب اشاره کرد و گفت: شهادت یکی از بالاترین مقام‌ها نزد خداوند متعال است.

وی به نقش هنر در جریان‌سازی فرهنگ ایثار شهادت در جوامع اشاره کرد و اظهار کرد: شاهکار کتاب دا در روایتگری و قدرت تصویرسازی برای خوانندگان است از این رو متولیان چاپ و نشر کتاب‌های دفاع مقدس باید اینگونه آثار را الگوی تولیدات خود قرار دهند تا از تاثیرگذاری چندین برابر بر جوانان برخوردار شوند.

عاملی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سوالات دفاع مقدس باید در مدارس منتشر شود بیان کرد: نوجوانان و چوانان ما باید نسبت به سرنوشت و کشور خود دغدغه‌مند شوند و بدانند که اگر ایثار و شهادت رزمندگان در دوران دفاع مقدس نبود الان معلوم نبود چه سرنوشتی در انتظار آن‌ها بود.

وی با انتقاد از وضعیت حاکم بر پوشش جوانان گفت: اگر مسئولان دغدغمند عمل می‌کردن امروز نباید شاهد حضور جوانان و نوجوانان با لباس‌های نامتعارف در جامعه بودیم.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه شأن جوانان ما بالاتر از مُدهای غربی است، گفت: بینی‌های عمل کرده و شلوار‌های پاره شایسته و برازنده نوجوانان و جوانان ما نیست.

وی به توطئه‌های دشمنان ایران بعد از انقلاب اسلامی تا کنون اشاره کرد و بیان کرد: بیش از 40 سال است مردم ما هیبت دشمنان اسلام را در جهان شکسته‌اند و آن‌ها درصد فرصتی برای خالی کردن عقده‌هایشان هستند.

عاملی با طرح این سوال که اگر دشمنان بار دیگر به ایران اسلامی حمله کنند چه اتفاقی خواهد افتاد، اظهار کرد: مرور وقایع و بازخوانی حوادث و تکرار سوالات موجود در این رابطه تلنگری برای مسئولان است تا با ایجاد دغدغه به پرورش نسل حماسی در کشور تلاش کنند.

وی در ادامه سخنان خود به اقدامات آمریکا در کشور‌های اسلامی برای از بین بردن روح حماسی در ملت‌های مسلمان اشاره کرد و گفت: اولین کاری که آمریکا در عربستان انجام داد برداشتن آیات مرتبط با جهاد از کتاب‌های درسی بود و در پاکستان نیز دانشگاه اسلام آمریکایی را پایه گذاری کرد تا نسی خنثی برای ملت‌های مسلمان پرورش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به قدرت بازدارندگی نیرو‌های مسلح اشاره کرد و بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی زمامداران حکومت تحت تاثیر امریکا و غرب ما نمی‌توانیم را دیکته می‌کردند، ولی بعد از انقلاب اسلامی به برکت هدایت و رهبری امامین انقلاب امروز در مسیر پیشرفت قرار گرفته و از قدرت بازدارندگی در برابر دشمنان برخوردار هستیم.

وی به قدرت سپاه پاسداران اشاره کرد و ادامه داد: امروز بالای سر ناو‌های آمریکایی در خلیج فارس پهباد‌های ایرانی هستند و بر اعمال آن‌ها نظارت می‌کنند تا در صورت کوچکترین تعدی به مرز‌های کشور با پاسخ کوبنده مواجهه شوند.

عاملی به لزوم امید آفرینی در جوانان اشاره کرد و گفت: امروز باید نسل جوان و نوجوان ما بداند که در دوران دفاع مقدس جوانان هم سن و سالشان از بیش از 30 کشور جهان اسیر گرفتند و این خود گویای اهمیت کار رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل در پایان سخنان خود به شعار‌های انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: امروز جهان متوجه شده است که شعار‌های انقلاب ما، گم شده بشریت است و این عزت و افتخار را مدیون شهدا هستیم.

وی اظهار کرد: تربیت نسل در تراز انقلاب اسلامی یکی از خروجی‌های آرمانی برگزاری کنگره ملی شهدا است و همه وظیفه دارند در این راستا حرکت کنند تا شرمنده شهدا نشوند.

انتهای پیام
captcha