برنامه اندونزی برای دیجیتالی کردن مشاغل کوچک با محوریت شریعت اسلامی
کد خبر: 4071055
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

برنامه اندونزی برای دیجیتالی کردن مشاغل کوچک با محوریت شریعت اسلامی

وزارت تعاون و شرکت‌های کوچک و متوسط ​​اندونزی قصد دارد با سرعت بخشیدن به دیجیتالی شدن شرکت‌های خرد، کوچک و متوسط، پتانسیل توسعه اقتصاد اسلامی را در این کشور فعال کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پاک آبزرور، ادی ساتریا، معاون کسب‌وکار خرد در وزارتخانه تعاون و شرکت‌های خرد اندونزی، در وبیناری درباره توسعه اقتصادی شریعت محور گفت: از لحاظ فناوری، ما همچنان به برگزاری آموزش‌های مردمی در زمینه اقتصاد خرد ادامه می‌دهیم و نه تنها با شرکت‌های فناوری بلکه با پلت‌فرم‌های دیجیتال در این زمینه همکاری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد که دولت قصد دارد تا سال 2024 به 30 میلیون شرکت کوچک و متوسط ​​کمک کند تا به پلتفرم‌ها یا بازارهای دیجیتال وارد شوند.

ساتریا گفت که خوشبین است که با توجه به اینکه تاکنون با همکاری وزارتخانه‌ها دستاورد دیجیتالی کردن شرکت‌های کوچک و متوسط ​​بسیار خوب بوده است این هدف ظرف یک سال و نیم محقق شود.

وی افزود انشاءالله اگر فقط رسیدن به هدف 30 میلیونی باشد، خیلی سخت نیست، اما اینکه در ادامه چه اتفاقی می‌افتد و چگونه می‌توان مشاغل دیجیتالی شده را به حداکثر رساند چیزی است که ما به برنامه‌ریزی در آن ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد تلاش برای به حداکثر رساندن اقتصاد اسلامی در اندونزی هنوز نسبتاً پدیده جدیدی بوده و با تشکیل کمیته ملی اقتصاد و دارایی اسلامی در سال 2020 فعال شده است.

 ساتریا گفت که به اعتقاد او بزرگترین چالش برای تغییر اقتصاد شرعی این است که چگونه مردم در برخی مناطق را به استفاده از محصولات شرعی تشویق کنیم.

پیش‌بینی می‌شود صنعت حلال در سال 2024 به میزان 6.2 درصد افزایش یابد. با توجه به اینکه اندونزی دارای بیشترین جمعیت مسلمان در جهان است، توسعه صنعت محصولات حلال یکی از اولویت‌های وزارت تعاون و شرکت‌های کوچک و متوسط ​​اندونزی است. 

برنامه‌ای که توسط معاونت کسب‌وکارهای خرد این وزارتخانه راه‌اندازی شده مبتنی بر تشویق اقتصاد شرعی از طریق تأمین مالی شرعی تحت برنامه اعتبارات خرد است.

انتهای پیام
captcha