ازدواج‌های آسان، دانشجویی و پایدار ترویج داده شود
کد خبر: 4071201
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲

ازدواج‌های آسان، دانشجویی و پایدار ترویج داده شود

مدیر مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان با بیان اینکه ازدواج‌های دانشجویی، کمتر از سایر ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شوند، گفت: ترویج ازدواج‌های آسان، دانشجویی و پایدار را بایستی، بیش از پیش، مورد توجه قرار دهیم.

 امین فاطمی‌نیک، مدیر مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، در دور جدید سلسله کارگاه‌های آموزشی با موضوع ازدواج که امروز، ۲۵ تیر در خرم‌آباد آغاز شد، روانشناسان و مشاوران، با رویکرد گفت‌وگو محور، دیدگاه‌های خود را در راستای تقویت ازدواج پایدار، به اشتراک گذاشتند.

برخی موضوعات مطرح شده در کارگاه‌ها عبارت بودند از؛ یک ازدواج خوب و پایدار، چه ویژگی‌هایی دارد؟ علل و عوامل تعارض بین مرد و زن در نظام خانواده چیست؟ چه باید کرد تا تعارض‌های درون‌خانوادگی بین مرد و زن، کاهش یابند، تبیین نگاه اسلامی، سنتی و مدرن به رابطه بین زن و مرد در خانواده، پیش از ازدواج، اهمیت مشاوره دادن چیست؟ مدیریت تعارضات درون خانواده، چگونه است؟ و ازدواج پایدار را در جامعه ترویج کنیم.

حجت‌الاسلام امین فاطمی‌نیک، مدیر مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان در نشست آغازین این کارگاه‌ها، گفت: از جمله مباحث مهم این است که ازدواج‌های پایدار در جامعه، بیشتر شوند؛ در این راستا، کارگاه‌های مختلف آموزشی برای مشاوران ازدواج، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ترویج ازدواج آگاهانه و پایدار از جمله اهداف برگزاری این‌گونه کارگاه‌هاست، اضافه کرد خوشبختانه شاهد هستیم که ازدواج‌های دانشجویی، کمتر از سایر ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شوند؛ پس، ترویج ازدواج‌های آسان، دانشجویی و پایدار را بایستی، بیش از پیش، مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha