سازش و تحمل‌پذیری؛ لازمه تحکیم بنیان خانواده
کد خبر: 4071730
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

سازش و تحمل‌پذیری؛ لازمه تحکیم بنیان خانواده

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان سازش و تحمل‌پذیری را لازمه تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: امروز سازش و تحمل‌پذیری در جامعه و حتی بین زن و شوهر در یک خانواده کیمیا شده است لذا افراد نمی‌توانند یکدیگر را تحمل کنند.

حجت‌الاسلام مجید طاهری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مجید طاهری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان شامگاه گذشته، 26 تیرماه در جشن وصال که به مناسبت گرامیداشت عید غدیر در سنندج برگزار شد، با گرامیداشت ایام دهه ولایت و امامت اظهار کرد: جرج سمعان جرداق، نویسنده مسیحی بزرگ در کتاب «الامام علی صوت العدالة الانسانیه» عنوان کرده است که «ای کاش دنیا این توانمندی را داشت که هر 100 سال یکبار فردی مثل علی بن ابیطالب را به دنیا ارزانی می‌کرد».

وی افزود: در کتاب المراجعات در مورد شخصیت حضرت علی(ع) نیز آمده است که «شخصیت حضرت علی جمع بین ضدین است» چراکه حضرت علی(ع) در جنگ به عنوان یک فرمانده توانمند، در مقام فصاحت و بلاغت بهترین الگو، در مقام اندیشمند راهکارهای مؤثر برای جامعه بشریت داشته است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) عالی‌ترین فرد در مقام خطابه است، بیان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرماید: «ای فرزند آدم در دنیا اگر دیدی تو هرچقدر نسبت به خداوند عصیان کردی خداوند به تو لطفش را بیشتر می‌کند باید از این اتفاق بترسی».

وی مهم‌‎ترین خلاء بشریت در دوران کنونی را سبک زندگی دانست و ادامه داد: سبک زندگی با تمام رشته‌های روانشناسی، حقوق، عرفان، کلام و غیره مرتبط است لذا در سبک زندگی سه دیدگاه تفریطی یا رهبانیت، افراطی یا لذت‌گرایی بدون حد و مرز که در غرب رواج دارد و اعتدال یا همان دیدگاه سبک زندگی اسلامی تعریف می‌شود.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی بزرگترین ثروت مسلمانان است، گفت: الگوبرداری از سبک زندگی بزرگان دینی همچون حضرت علی بن ابی طالب(ع) بزرگترین فرصت برای داشتن زندگی متعالی برای هر جوانی بوده است.

وی اظهار کرد: وصلت و وصال در سبک زندگی اسلامی وصالی است که زن و مرد رضایت خدا را در همه امور زندگی خود در نظر می‌گیرند و رضایت خداوند بر تمام امور این خانواده اولویت دارد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان افزود: در سبک زندگی اسلامی چنانچه در زندگی دو فرد تفاهم برقرار نباشد و نتوانند در کنار هم زندگی کنند با در نظر گرفتن رضایت الهی از هم جدا خواهند شد.

وی سازش و تحمل‌پذیری را لازمه تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: امروز سازش و تحمل‌پذیری در جامعه و حتی بین زن و شوهر در یک خانواده کیمیا شده است لذا افراد نمی‌توانند یکدیگر را تحمل کنند.

حجت‌الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه برای تحکیم بنیان خانواده زن و مرد باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند، افزود: در این راستا زن و مرد وقتی وارد یک زندگی مشترک می‌شوند باید کم و کاستی‌های زندگی را باهم بسازند و نقص‌های زندگی را با هم جبران کنند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم جشن وصال از خادمان و فعالان امر ازدواج در سطح استان کردستان با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha