تنها 2 حاجی ایرانی در مکه بستری هستند
کد خبر: 4072540
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹

تنها 2 حاجی ایرانی در مکه بستری هستند

براساس آخرین اطلاعیه مرکز پزشکی حج و زیارت تنها دو حاجی ایرانی در بیمارستان سعودی در مکه بستری هستند.

تنها 2 حاجی ایرانی در مکه بستری هستند

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این اطلاعیه به ارائه 207 هزار و 531 هزار مورد خدمات پزشکی، درمانی و امدادی به زائران ایرانی از شروع عملیات حج تاکنون اشاره شده است.

براساس اطلاعیه مرکز پزشکی حج و زیارت ارائه خدمات در مطب‌های فعال و درمانگاه‌ها در مدینه و مکه و همچنین بیمارستان مکه به حجاج کشورمان روند طبیعی دارد و تاکنون بالغ بر 69 هزار 520 مورد ویزیت در مطب‌های مجموعه‌ها و 13 هزار و 857 مورد ویزیت تخصصی از سوی پزشکان متخصص انجام شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید که بالغ بر هشت هزار و 705 مورد خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو قلب نیز صورت گرفته و 33 هزار و 632 مورد خدمات پرستاری و بالینی مانند نوار قلب، کنترل فشار خون، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و درخواست آمبولانس و انتقال بیمار به زائران ارائه شده است.

در این اطلاعیه با اشاره به ارائه 453 مورد خدمات بستری موقت در اورژانس، بستری در بخش مردان، زنان و CCU آمده است: درحال حاضر زائری در بیمارستان مکه بستری نیست و تنها دو زائر در بیمارستان سعودی بستری و تحت درمان هستند که قرار است به ایران منتقل شوند.

همچنین، با انجام آخرین هماهنگی‌ها برای انتقال زائران ایرانی بستری در بیمارستان توسط تیم درمان به ایران دیروز اولین مرحله با اعزام دو بیمار بستری در بیمارستان‌های نور و ملک عبدالله مکه که بیهوش بودند، انجام شد و برای ادامه درمان با پرواز هواپیمایی ایران ایر به کشور انتقال یافتند.

یادآوری می‌شود، بیش از 50 درصد حجاج کشورمان به کشور بازگشته‌اند.

انتهای پیام
captcha