نذری مسجد مرکزی کمبریج برای نیازمندان
کد خبر: 4072715
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

نذری مسجد مرکزی کمبریج برای نیازمندان

مسجد مرکزی کمبریج با همکاری سازمان امداد اسلامی بریتانیا بسته‌های کمک غذایی را برای نیازمندان این کشور تهیه کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از کمبریج ایندیپندنت،

سازمان امداد اسلامی بریتانیا و مسجد مرکزی کمبریج برای کمک به خانواده‌های در تنگنای مالی در کمبریج پس از جشن‌های عید قربان همکاری کردند.

این دو نهاد اسلامی برای 100 خانواده آسیب‌پذیر، بسته‌های حاوی مواد غذایی و اقلام ضروری تهیه کردند. این بسته‌ها حاوی مواد غذایی خشک مانند برنج، ماکارونی، عدس و گوجه فرنگی کنسرو شده و همچنین 5 کیلوگرم گوشت قربانی شده در روز عید قربان بود.

محمد اشرف، مدیر مسجد مرکزی کمبریج، گفت: پس از جشن گرفتن روز شاد عید قربان، که در آن نعمت‌های بی‌شماری را که خداوند به ما عطا کرده است، یادآوری می‌کنیم، به عنوان مسلمانان خود را ملزم به کمک به کسانی می‌دانیم که کمتر بهره‌مندند و نیازمند کمک هستند.

وی افزود: همانطور که سازمان‌های محلی ما گزارش داده‌اند، بحران هزینه‌های زندگی در حال بدتر شدن است و بنابراین با این ابتکار به موقع که با سخاوت شرکای ما در امداد اسلامی انگلستان حمایت شده است، امیدواریم آرامشی برای خانواده‌ها و افراد جامعه ما در کمبریج شایر که روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند، فراهم شود.

مسجد کمبریج از جمله مساجد زیبای انگلیس با معماری خاص است که در سال 2019 افتتاح شد. جمع‌آوری کمک مالی برای ساخت این مسجد در سال ۲۰۰۸ آغاز شد. در این سال زمینی برای ساخت مسجد به منظور ارائه خدمات به ۶ هزار مسلمان ساکن این منطقه خریداری شد. اما کار ساخت آن از ۲۰۱۶ آغاز شد و سه سال به طول انجامید.

این مسجد دارای بخش‌هایی از جمله نمازخانه زنانه، وضوخانه، پنل‌های خورشیدی، سیستم بازیافت آب باران، محوطه دارای عایق صدا برای خانواده‌هایی که با بچه‌های خود در مسجد حضور می‌یابند، سالن مطالعه، کافه و لانه پرندگان است.
انتهای پیام
captcha