«الحاد مدرن»؛ اثر ویژه الازهر در نمایشگاه کتاب مصر
کد خبر: 4072990
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵

«الحاد مدرن»؛ اثر ویژه الازهر در نمایشگاه کتاب مصر

مرکز اسلامی الازهر در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اسکندریه مصر به معرفی آثار مکتوب خود از جمله کتاب «الحاد مدرن» پرداخته است.

نمایشگاه کتاب اسکندریهبه گزارش ایکنا به نقل از النبأ، مرکز اسلامی الازهر تاکنون کتب علمی متعددی را برای مقابله با الحاد مدرن منتشر کرده و در کتاب‌های منتشره مفهوم آزادی و چارچوب آن نیز با دلایل علمی و برهان‌های قاطع توضیح داده شده است.

این مرکز در هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب در کتابخانه اسکندریه حضور یافته و آثاری را عرضه کرده که مهم‌ترین آن کتاب «الالحاد المعاصر» (الحاد مدرن) است.

در این کتاب تأکید شده است که عقیده اسلامی در هیچ شرایطی دشمن علم نیست و علم و دین تناقضی با یکدیگر ندارند و تمدن اسلامی پذیرای علم بوده و برای آن چشم‌اندازهای رشد و شکوفایی را فراهم کرده است.

این اثر تألیف «یحیی هاشم حسن فرغل» است و ادعاهای الحاد مدرن را که با نام علم با دین مقابله می‌کند، شرح داده و تأکید کرده است که الحاد در انواع مختلف آن، در پوشش علم وارد می‌شود و هدف این کتاب نشان دادن درگیری پنهان علم و دین و سپس انکار دین و ایمان به مادی‌گرایی است.

بخش فتوا در غرفه الازهر نمایشگاه کتاب اسکندریه نیز دایر شده است که پذیرای جوانان متأثر از افکار مسموم درباره دین و بیشتر کسانی است که درباره الحاد سؤال دارند.

این بخش افکار جوانان را واکاوی و شبهات را تحلیل می‌کند و با روشی قانع‌کننده به آن‌ها پاسخ می‌دهد و برای نشر شیوه میانه‌رو الازهر در راستای تعامل با نسل جوان و پرورش نسلی آگاه به نیازها و الزامات وطن خود و امت اسلام تلاش می‌کند.

گفتنی است؛ هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اسکندریه از 27 تیرماه(18 جولای) آغاز شده است و تا ششم مردادماه برابر با 28 جولای ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha